My MAC neutral colors


This is my MAC palette with the neutrals in it, or at least with the colors that I consider most neutral in my collection. Or, to be honest, with the colors that look nice paired together... :-)
I keep switching the pans around; when I get a new color, it has to fit in with the other colors perfectly, hence the dents in "Satin Taupe"...

First row: Black Tied, Silver Ring, Trax, Style Snob, All that Glitters

Second row: Knight Divine, Smoke & Diamonds, Shale, Satin Taupe, Mythology

Third row: Idol Eyes, Vex, Sable, Twinks, Arena

My favorite colors are Trax, Style Snob, Shale, Satin Taupe and Sable, all purples and browns. I do think MAC makes outstanding eyeshadows, and I prefer them over any other eyeshadows from any other company. Same goes for blushes, MAC excels at making the most gorgeous blushes.

I might post my other MAC palettes later or my MAC blush palettes, when I have decided what the prettiest color arangement is... :-)

In the meantime take care,

Blusherine

2 comments:

PaintMyWorld on November 26, 2009 at 1:05 PM said...

Du hast eine sehr spannende Palette. Vor allem, weil man daran erkennt, dass man selbst bei neutralen Tönen gewisse Beuteschematas verfolgt. Du scheinst sehr auf kühle kupferartige Töne zu stehen: Trax und Sable könnten Dupes sein. Und auch Mythology und Twinks stammen aus der selben Farbfamilie. Auch interessant finde ich, dass Du ebenfalls warme Beigetöne magst: All that Glitters und Arena sehen sich sehr ähnlich. Und Menschen, die sowohl kalte wie warme Farben an sich mögen, sind eher selten. Meist favorisiert man nur eine Seite.

Ich würde mir übrigens wohl immer und immer wieder Töne wie Shale kaufen, weil ich sehr auf diese kühlen undefinierbaren Flieder-Grau-Braun-Rosenholz-Irgendwas stehe X-D

Hach ja, wir sind schon Süchtel ;-)

Blusherine on November 26, 2009 at 3:18 PM said...

oh dankeschön für deinen langen kommentar, das freut mich wirklich sehr! ich muss gestehen, dass mir eigentlich nur warme töne stehen, die kalten farben verwende ich halt nur sehr sparsam und eher für akzente... aber ich will nie einsehen, dass ich auf eine tolle farbe verzichten muss, nur weil sie mir nicht steht! :-)) Shale ist wirklich toll, da sind wir definitv einer meinung! :-) liebe grüße!

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon