Essence "So Glamorous" Nail Art



With all the Christmas nail art tutorials around on Youtube and Blogger I felt like doing one myself.

It's the first time I ever tried applying rhinestones to my nails so I tried to keep it quite simple.

I applied one base coat of Micro Cell 2000 Nail Repair, then one coat of Essence Color & Go Nail Polish in the shade 11 So Glamorous (gorgeous gorgeous shade), then I used three kinds of rhinestones that are part of the Essence Nail Art Juwels 02 "Milky Way" set.

This is after one day's wear, I must say the rhinestones are holding up pretty well, I used the Essence glue that came with the Juwels set to glue them on. As a top coat I used Sally Hansen Super Shine top coat.




xoxo
Blusherine



7 comments:

Lyndywyn on December 10, 2010 at 10:09 AM said...

Wow, toll gemacht! Ich bin überrascht, daß die Steinchen gut halten!

LG

Blusherine on December 10, 2010 at 10:26 AM said...

Hallo Lyndywyn, ja das war ich auch! Am Anfang habe ich alles mit Samtpfoten angefasst und wusste gar nicht, wie ich meine Jeans zuknöpfen soll, aber die haben alles ausgehalten! Jetzt am 2. Tag ist ein Steinchen allerdings abgebrochen, aber ich habe echt alles gemacht mit den Nägeln, Hausarbeit usw.

My Bathroom Is My Castle on December 10, 2010 at 10:35 AM said...

Sieht super aus, das muss ich auch mal versuchen, vorallem auch, weil das bei Dir so robust gehalten hat.

Schöne Idee, gerade wenn man ungeübt ist, gut nachzumachen.

Viele liebe Grüße!

LoveT. on December 10, 2010 at 12:14 PM said...

Sieht süß aus ,sehr hübsch!

Wünsche dir einen wunderbaren Freitag ,liebe Grüße!

Mel Eyre on December 10, 2010 at 1:45 PM said...

Das sieht so hübsch aus!!!

Tina on December 11, 2010 at 3:36 PM said...

LOVE this! So elegant!!! I mean, it's easy to go overboard or gaudy, but yours are just perfect!!!
Well done!

xx

FunnyFaceBeauty on December 13, 2010 at 10:13 PM said...

I love them! Wish I had the talent to do this.

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon