MAC Costa Chic and Euro Beat



My Candy Color Lipstick Series today features the flavor peach...

This is MAC's Costa Chic Lipstick (Frost), paired with Euro Beat Dazzleglass (LE, Euristocrats II Collection).

Costa Chic is a typical MAC Frost, which to me means, it almost HAS to be topped with a gloss to make it less crumbly-looking. In this case I topped it with a sheer coral Dazzleglass.

Now if I look at the coral lip combination that I posted a few days ago, Vegas Volt plus Baby Sparks, there's not THAT much difference colorwise, is there?


Vegas Volt Lipstick topped with Baby Sparks Dazzleglass:



as opposed to Costa Chic Lipstick and Euro Beat Dazzleglass:




If I had to recommend one of the two lipsticks (both are permanent), it would be Vegas Volt!


*edit:
I did a swatch comparison of my coral MAC lipsticks, if you're interested, you can find it here.


Have a great day!
Blusherine




My Candy Color Lipstick Series also features:

MAC Vegas Volt and Baby Sparks
MAC All Styled Up Lipstick
MAC Full Fuchsia and Nice Kitty
MAC Lavender Whip Lipstick
Benefit Flirt Alert and MAC Cherry Electric



18 comments:

Yvonne on February 16, 2011 at 11:32 AM said...

ohhhhhh!!! costa chic steht auch schon lange auf meiner wunschliste.....das ist eine so schöne farbe! danke für`s zeigen! :-)

vlg yvonne

Vicky on February 16, 2011 at 12:02 PM said...

Cool endlich eine Bloggerin mehr aus Südtirol :) Gibt es ja fast keine!

Vicky
new post:click click goes the camera&
follow me

Blusherine on February 16, 2011 at 12:05 PM said...

Yay!! Ja, du bist auch die erste die ich kenne! *knuddel*

lily puderquaste on February 16, 2011 at 12:29 PM said...

sehr schwierig einen unterschied zu erkennen. vegas volt scheint aber farbiger zu sein? jedenfalls bilde ich mir das ein und vegas volt gefällt mir besser.

Blusherine on February 16, 2011 at 12:37 PM said...

@lily puderquaste: vegas volt mag ich auch lieber, er ist cremiger. von der farbe her darf man halt auch nicht vergessen, dass ich den vegas volt ein bisschen dezenter und heller gemacht habe durch das hellrosa baby sparks dazzleglass.
liebe grüße!!

PineapplePrincess on February 16, 2011 at 1:17 PM said...

Schöne Kombi! ;-)

Sarah on February 16, 2011 at 1:49 PM said...

Ja, Thalia gefaellt mir auch sehr gut! Bin froh, dass ich mal wieder in den Tiefen meiner Schminksachen gegraben habe. :)

Super schoene Kombi uebrigens. ^^

Lg
Sarah

Lyndywyn on February 16, 2011 at 2:47 PM said...

Diese Farben sind wunderschön! Lassen Dich bestimmt total super aussehen!

GlG

David on February 16, 2011 at 3:22 PM said...

Those look the exact same to me! They do however look great on you. Not everyone can wear coral tones but you pull it off like a pro.

Blusherine on February 16, 2011 at 3:27 PM said...

@David: oh that's so kind of you! Blusherine is blushing! :-)

Dovey on February 16, 2011 at 4:08 PM said...

I'm really loving your candy color lipstick series! They're all colors I love =) although I do agree that I do like the look of Vegas Volt better!

Tina on February 16, 2011 at 4:47 PM said...

Beautiful coral shades!!! You wear them so well, all of the combinations!!! ;)
Vegas Volt and Costa Chic have both been on my wishlist for ages now, perhaps I need to get one for the summer! ;)

xx

graphology on February 16, 2011 at 7:31 PM said...

Der Lippie ist auch sehr schön aber ich bin auch nicht der frost fan, daher finde ich vegas volt besser :-)

Tabatha on February 16, 2011 at 11:29 PM said...

Der Unterschied zw. den beiden Kombis ist minimal, aber mir hatte die andere ja eh schon so gut gefallen.
Auf Deinen Lippen sieht irgendwie alles gut aus :-D

Die Schlange ist eine Zugluft-Schlange & wohnt im Flur. Falls sie zum Leben erwachen würde, wäre sie sicherlich eine gute Abschreckung für Einbrecher, nicht? *gg*

Blusherine on February 17, 2011 at 11:41 AM said...

@Tabatha: :-) die schaut auf deinem foto so echt aus, wenn ich ein einbrecher wär und im dunkeln über sie stolpern würde, wär ich nix wie weg!! :-))

PinkCitrus on March 10, 2011 at 1:30 PM said...

Boa, ist das eine wunderschöne Farbe! *haben will*

Delyteful Speaks on July 18, 2011 at 12:10 PM said...

Ive been thinkin about costa chic for the longest time! But I found it to be too drying on my lips.. But it's just such a pretty colour!! Arrgh might try it again =P

Loving ur blog!

Solene3005 on April 21, 2012 at 10:08 PM said...

I LOVE Costa Chic for the spring/summer! Just gorgeous!

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon