Essence "Better Than Gel Nails"


So a couple of weeks ago Essence released the nail kit "Better than Gel Nails". I got it then, but never had the time to test it.

I don't think you can get the kit anymore, but the single items are all available separately in the permanent range of products.



Basically, the kit promises gel-like nails in 5 easy steps:

1. You clean your nails with a file
2. You pick out the right size of white plastic tip
3. You glue on the plastic tips
4. You put on a base sealer
5. You put on 2 coats of top sealer

That's it, it's very simple!

A tutorial (in German) can be found here:
http://www.betterthangelnails.eu/de/video.html


I found the kit very easy to use and will pick up some tips for my sister and my mom, so we can all have an Easter manicure! :-)

The only downside, so to say, is that you already have to have decently long nails, otherwise the tips will look silly. They need to adhere to your nail tips with their full surface, you can't elongate your nails with them, so to say. So I guess if your nails are very very short and you want a nice manicure for a special event, you better stick fake nails on.



I put the tips on two days ago and so far they have not shown any signs of fatigue! :-)

I can definitely recommend this set!



Have a great day!
Blusherine



11 comments:

Martha on April 14, 2011 at 9:53 AM said...

Ich habe selber ziemliche Stummelnägel und finde es schön, wenn sie mal länger sind. Aber gerade bei diesen essence Nägeln ist mir der Tip viel zu weiß und akkurat. Ich mag es lieber, wenn das French milchiger ist. Ich will jetzt nicht sagen, dass es bei dir blöd aussieht - das tut es nicht - aber es ist einfach nicht nach meinem Geschmack.

Valerie on April 14, 2011 at 9:59 AM said...

Ich habe sie auch schon getestet und fand das Ergebnis sehr schön! Bei dir siht es auch sehr toll aus!
Ich möchte das nächste mal aber die Tips in Naturweiß verwenden. Das Weiß im Kit war mir etwas zu strahlend :D

Blusherine on April 14, 2011 at 10:07 AM said...

Hallo ihr Lieben!
Ja das stimmt, das Weiß ist ein bisschen zu weiß! :-) Ich wusste gar nicht, dass es die Tips auch in Naturweiß gibt, ich wollte mich eh heute eindecken, da werde ich mal danach Ausschau halten!
Ich mag es eigentlich auch lieber, wenn der Lack nicht so klar durchsichtig bei einer French Manicure ist, sondern rosastichig, vielleicht versuch ich mal mit Rosé drüberzupinseln! :-)
Liebe Grüße!
Blusherine

Lyndywyn on April 14, 2011 at 10:48 AM said...

Sieht echt toll aus! Vielleicht probiere ich es doch noch aus! War bisher sehr skeptisch bezüglich der Haltbarkeit.
Naturweiße Tips würde ich auch bevorzugen. Ich sehe mich nachher mal um. Danke fürs Zeigen!

Lg

My Bathroom Is My Castle on April 14, 2011 at 10:50 AM said...

Das ist wirkich toll geworden <3.

Shaneen on April 14, 2011 at 1:07 PM said...

sehr schön geworden :)

Vintage Makeup on April 14, 2011 at 6:34 PM said...

Those are so pretty, love it!

lily.puderquaste on April 16, 2011 at 3:05 PM said...

oh.. ich muss es mir wohl auch mal anschauen. sehr schönes ergebnis. den ring hab ich übrigends auch :-)

*Anna* on March 19, 2012 at 9:08 AM said...

Wow, das sieht wirklich sehr schön aus - da hab ich von anderen Mädels schon deutlich unschöneres mit dem Set gesehen ;D

Wahrscheinlich braucht man dafür bisschen mehr Geschick als fürs "nur" Lackieren... aber bei dir sieht es echt klasse aus!

LG Anna

Saskia on December 11, 2012 at 1:50 PM said...

Hello!

I was doing a review of Better than gel nails from Essence, and your nails' photos are the best!

Could I use them into my blog? I'll link to you, of course!

Best regards :)

Saskia

Blusherine on December 11, 2012 at 1:55 PM said...

Hi Saskia, yes you may, as long as you leave my watermarks in them!
Best wishes
Blusherine

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon