Essence "A Hint of Mint" Nail Polish


Hi everybody,

this is one of the Essence Nail Polishes that came out with the Blossoms etc... Collection, it's called A Hint of Mint.

The bottle contains 7ml and is tall but thin. I had to be careful not to knock it over when I dipped the brush, because, due to the thinness, it isn't really standing stable on the table (that rhymes! :o))

So I would say the bottle is very elegant but a bit impractical (really getting to the details here... ;-))

Anyway, I used one base coat (Seche Clear), two coats of green polish and one layer of top coat (Seche Vite).


Have a great week everyone!

Blusherine





18 comments:

Elvanior on June 9, 2011 at 9:49 AM said...

An meinen Nägeln mag ich mint nicht ganz so gern, aber bei anderen siehts doch immer schön aus. :)

Blusherine on June 9, 2011 at 9:50 AM said...

@Elvanior: Das geht mir auch oft so, besonders mit Rottönen! Da versteck ich dann immer meine Finger unterm Tisch... :o)

JC! :) on June 9, 2011 at 9:57 AM said...

That's lovely. And everyone seems to use that base/top coat combo, is it really that good?

My Bathroom Is My Castle on June 9, 2011 at 10:02 AM said...

Sieht hübsch aus! Ich kenne das auch....bei mir sind es Blautöne; ich denke immer *boah* und kaum habe ichs auf meinen Nägeln, fühle ich mich unwohl *gg*.
Mint steht Dir aber hauttonmäßig gut!

ich wünsche Dir einen schönen Donnerstag,
lG Britta

Elvanior on June 9, 2011 at 10:07 AM said...

Hihi, klasse. :) Die Paletten von Too Faced habe ich gerade auch auf Asos.de gesehen, aber wenn du die Möglichkeit hast, sie live zu sehen, würde ich die auf jeden Fall nutzen. ;)

Blusherine on June 9, 2011 at 10:11 AM said...

@JC: I actually really love the top coat, but the base coat - not so much! It's too liquidy for me! But I gotta use it up... :-)

@My Bathroom Is My Castle: Ja, gell, jeder hat so seine Farben, die ihn etwas verunsichern! :-)

@Elvanior: Was echt? Also wenn ich in Paris nicht fündig werde, bestelle ich dort! Danke für den Tipp!

Kalianha on June 9, 2011 at 10:20 AM said...

Sieht aus wie Pistazieneis. :)

Blusherine on June 9, 2011 at 10:26 AM said...

@Kalianha: Ich LIEBE Pistazieneis!! :o) Stimmt, sieht so aus! :-)

likeSamantha on June 9, 2011 at 10:35 AM said...

Mint liebe ich auf den Nägeln total. Dieser Lack sieht fast aus wie Fresh Excited von Manhattan, könnte ein Dupe dazu sein...

http://likesamantha.blogspot.com/2011/05/nails-swatches-fresh-excited.html

Blusherine on June 9, 2011 at 10:38 AM said...

@likeSamantha: halli-hallo! :-) hab ich mir gerade bei dir angeschaut, der Manhattan schaut etwas bläulicher aus, aber er ist auch wunderschön!

Mína on June 9, 2011 at 11:09 AM said...

Mint, mint, mint!!! I love minty color and I love this polish :)

Emilie on June 9, 2011 at 12:25 PM said...

die farbe sieht schön aus =) allerdings war ich mit den essence lacken bisher nie zufrieden!

graphology on June 9, 2011 at 7:54 PM said...

Die Farbe sieht roll aus und ist perfekt aufgetragen :-)

Vintage Makeup on June 9, 2011 at 8:45 PM said...

This looks stunning on you! I love mint!!

Stefania on June 9, 2011 at 11:44 PM said...

so sweet! this color is really pretty! :)

Dovey on June 10, 2011 at 7:44 AM said...

Lovely! Mint is such a refreshing color (and a refreshing herb too)

civciv on June 10, 2011 at 5:27 PM said...

oh wie schööööööööööön !!

ich mag diesen Ton sehr <3

schönes WE mäuschen <3

Kirschblüte on June 11, 2011 at 10:08 AM said...

die farbe ist schön, vielleicht ein bisschen ZU hell ;)

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon