Look by Bipa Nail Polish "Frog"


Hi Ladies!

I'm in a green phase lately, green dresses, green eye makeups, green nails!

Today I'm wearing a Look by Bipa Nail Polish in the shade "Frog". Bipa is a drugstore chain here in Austria, they have their own makeup range, which this polish is part of.

When I think of a frog, however, I think of Kermit, and Kermit is clearly more yellow-based! :o) This is frog here is more of a deep forest green frog, I would say. ;-)

Look by Bipa polishes are really affordable, they only cost 1,99 Euros, which is great! The consistency of this one left nothing to be desired, it was almost opaque in one coat!

I have long stopped ordering nail polishes from abroad, why spend money on shipping etc. when drugstores carry such a wide range of great polishes!

Anyway, I used:

Base Coat: Microcell 2000 Nail Repair
Two coats of Look by Bipa "Frog" Nail Polish
Top Coat: Essence Better Than Gel Nails Top Sealer (which is my new favorite top coat!!)


So long everybody!

Blusherine



16 comments:

Biba on July 19, 2011 at 1:57 PM said...

Great! I want to see more "green" posts from you :)

Blusherine on July 19, 2011 at 1:58 PM said...

@Biba: Hi Biba! :-) I will try to post a green eye makeup! If I can ever find the time to take a picture in the morning! :-)

Emilie on July 19, 2011 at 2:54 PM said...

sehr coole Farbe!!!!

Kässi on July 19, 2011 at 4:27 PM said...

Ich muss sagen, mir gefällt dieses grün fast noch ein bisschen mehr als das von catrice. Es ist nicht ganz so blaustichig oder?!

Kässi :)

Sarina on July 19, 2011 at 4:46 PM said...

Den Lack habe ich auch, die Farbe ist toll <3

Vintage Makeup on July 19, 2011 at 7:17 PM said...

That looks really pretty on you!! :) Look forward to the green eye makeup

karo on July 19, 2011 at 7:58 PM said...

Die Farbe ist echt schön!
Quak Quak Quak...hihi!
GLG :)

kimspencil on July 19, 2011 at 11:39 PM said...

Is the "Essence Better Than Gel Nails Top Sealer" that good? Ich vertraue nur mehr auf Seche Vite :S

My Bathroom Is My Castle on July 20, 2011 at 5:25 PM said...

Cool und außergewöhnlich; sehr hübsch auf Deinen Nägeln.

swirrruska on July 20, 2011 at 8:06 PM said...

preety frog :p

Blusherine on July 21, 2011 at 8:42 AM said...

@Kässi: nein, es ist eher ein kräftiges, sattes Tannengrün!

@kimspencil: für mich ist der Essence Überlack 1:1 gleich gut wie Seche Vite, und ich habe bis jetzt ausschließlich Seche Vite verwendet, da ich keine Bettdeckenabdrücke auf den Nägeln bekommen habe, wenn ich am Vorabend mal die Nägel lackiert habe! Er trocknet superschnell durch, ich verwende nur mehr Essence! Leichter zu bekommen und es steht nichts drauf von wegen birth defects, das hat mich immer schon immens gestört!

Liebe Grüße an alle!

Sarah on July 24, 2011 at 8:25 PM said...

I tagged you: http://cosabeauty.blogspot.com/2011/07/tag-everyday-brushes.html

Sarah :)

Sarah on July 25, 2011 at 1:32 PM said...

Kein Problem, er rennt ja nicht weg. ^^

Lg
Sarah

Francesca D'oro on July 25, 2011 at 3:23 PM said...

hallo!
vielen dank für deine lieben kommentare :)
du bist meranerin? ist ja cool :)
also ich kenne das sephora jetzt seit ungefähr 3 jahren in bozen... kann aber auch schon länger da sein ;)
zu den mac sachen: die habe ich natürlich nicht in südtirol gefunden, soweit ist südtirol noch nicht :P leider^^ ich habe meine sachen eig. immer in wien oder innsbruck gekauft :)

lg
http://misscherryb00m.blogspot.com/

Blusherine on July 25, 2011 at 3:31 PM said...

@Francesca: Suppiii, Danke für deine Antwort!! Ich lebe ja echt hinterm Mond, wenn ich das mal früher gewusst hätte, wäre ich schon lange bei Sephora eingefallen! :-))
Alles klar, ich hatte auch auf Innsbruck getippt!
Ganz liebe Grüße aus Wien!
Blusherine

Tascha on July 26, 2011 at 4:08 PM said...

Die Farbe ist echt super schön *-*

Hast echt einen schönen Blog =)

Liebe Grüße (:

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon