MAC The Faerie Glen Lipstick


The Fairie Glen is a lipstick that MAC released with the Tartan Tale Collection, which was the Christmas Collection in 2010.

It's a great nude color if you have medium toned skin like me (NC25/NC30), because it doesn't make you look dead. Being a Lustre, it doesn't cover up your lips completely, but instead lets your natural pigmentation shine through. Because of that the end result on my lips is more pink than beige, which makes it easier to wear than a full-on opaque beige.

For a Lustre though, I must say, it's really creamy! If it didn't say Lustre on my cap, I probably would have been inclined to believe that it's a lightly covering Cremesheen!

Anyway, great lipstick, me likes! :-)

Blusherine





15 comments:

JustMe on July 7, 2011 at 11:45 AM said...

Ein schöner Lippie und deine Lippen sind traumhaft.
LG

Blusherine on July 7, 2011 at 11:47 AM said...

Oh Danke dir JustMe, das ist lieb von dir!

Janalyn on July 7, 2011 at 12:55 PM said...

o0o0o thats a pretty shade! I missed that collection =( It does look like more of a cremesheen too!

Vintage Makeup on July 7, 2011 at 8:12 PM said...

So pretty! Perfect everyday shade

Shang J. on July 7, 2011 at 8:22 PM said...

You have such pretty lips. Is it the lip colour or your picture I am totally in love with this shade now. ^^

karo on July 7, 2011 at 9:03 PM said...

WunderschÖÖÖÖÖÖne Lippen!
Tolle Farbe! :)
LG

My Bathroom Is My Castle on July 8, 2011 at 12:17 AM said...

Der sieht schon so cremig aus; und eine schöne Nuance noch dazu; aber schade, dass er LE war.

LG!

Blusherine on July 8, 2011 at 8:39 AM said...

@everybody: thank you girls, hopefully MAC will repromote it sometime soon!

swirrruska on July 8, 2011 at 8:51 AM said...

I Love ypur lips :P Shade is very wearable and preety :)

kimspencil on July 10, 2011 at 7:17 PM said...

What a lovely colour! Wieviel hast du dafür gezahlt? Will auch! Und so volle natürliche Lippen will ich auch haben :(
Echt beneidenswert :)

Blusherine on July 11, 2011 at 8:31 AM said...

@kimspencil: halli-hallo! :-) vielen dank! 18 euro hab ich dafür bezahlt, man gönnt sich ja sonst nichts :-)

yummy411 on July 29, 2011 at 5:37 PM said...

i love FG.. one of my fave products from the collex!

Diorella on August 7, 2011 at 11:53 AM said...

schaut super aus :) lg aida

annia on June 13, 2012 at 3:53 PM said...

Hast du schon mal ein Tutorial gemacht, wie du deine Lippenstifte aufträgst? Sieht echt super aus!! Finde deine Swatches sehr professionell

Blusherine on June 13, 2012 at 4:00 PM said...

oh herzlichen dank annia! ich schmiere den lippenstift meistens nur schnell in der früh auf die lippen, bin immer spät dran in der früh... wenn ich weiß dass ich fotos mach, dann schau ich, dass ich den rand der lippen zumindest präzise erwische und wenn mir am foto auf dem kameradisplay dann ein fehler auffällt, mal ich dort nochmal drüber, aber ich mach sonst nichts spezielles, die meiste zeit ist mein lippenstift eher etwas schlampig aufgetragen *räusper*... :-D

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon