My new red Mary Janes


Shall we talk about shoes? Ladies? Anyone? :-)

Yesterday I was browsing through the Humanic web site (that's a shoe store in Austria) - I was looking for a pair of black killer heels, because I had seen some stunning ones on a girl the other day. Before I could even get to the women's shoe section, an ad was popping up that led me to these Mary Jane style pumps by Guess.

I was extremely interested in getting my hands on them so after work I went to the Humanic store on Stephansplatz to check them out. The saleslady there told me that they did not carry Guess, which I found weird, but she told me that the shoe store Dominici next door did. So I went there and found them. They were available in three colors, black, nude and red. I opted for the red ones, since black and nude shoes are much easier to find, and pretty red ones are kind of rare, I find.



Tried them on and loved them. They are pretty high, 11 cm/4 inches, which will make me want to wear them on a "sitting night" out, a nice dinner or something. I would probably die if I had to wear them one day straight.

To sum it up:
Shoes are patent leather pumps, Mary Jane style, by brand Guess, bought at Dominici shoe store here in Vienna, heels are 11 cm/4 inches, size is 37 and they cost 155 euros.

If you want to see what they look like in nude and black, I will link you to the store here.



So long my dear fashionistas! :-)

Blusherine



34 comments:

Lyndywyn on October 25, 2011 at 10:17 AM said...

Wow! Ich liebe solche Schuhe, allerdings bin ich nicht sicher, ob ich damit laufen könnte. Sie sehen fantastisch aus! Zeig doch mal ein Outfitbild mit den Schuhen!!!

Liebe Grüße!

Blusherine on October 25, 2011 at 10:19 AM said...

Hallo Lyndywyn, vielen Dank! Ja sie sind definitv besser fürs Auge als für die Füße! :o))
Werde mal versuchen, einen Outfit damit zu fotografieren!
Liebe Grüße!
Blusherine

MissA* on October 25, 2011 at 10:55 AM said...

Those shoes are so pretty! I definitely won't be able to walk in 11cm heels *lol* The max I could go is under 10cm. I love heels but I hate the cobblestones on the streets.

Kayono on October 25, 2011 at 10:57 AM said...

Die sind echt schick! Sehr schön! Das Rot gefällt mir sehr gut :)

Blusherine on October 25, 2011 at 11:00 AM said...

@MissA*: hi MissA*, you're so right, cobblestone is a tricky one, I totally agree! There is not too much cobblestone here in Vienna, thank goodness, but I remember, in my hometown, it's almost exclusively cobblestone, which makes it almost impossible to walk in high heels, let alone stilettos!

@Kayono: Danke dir! :-) Ich fand das Rot auch am interessantesten, da kann man ein bisschen herumexperimentieren was gut dazu ausschaut!

michischaaf on October 25, 2011 at 11:09 AM said...

oooh, sind die geil!!!!!!!!! will haben!!!
und 11cm sind ok =))
Glg
*sabber*

Heather Does Make Up on October 25, 2011 at 11:14 AM said...

Ahhh! They're so beautiful! I want them!

Blusherine on October 25, 2011 at 11:14 AM said...

@michischaaf: hihi, ich wusste dass du das sagst! als ich im shop stand, hab ich mir auch gedacht, zur not nehm ich ein paar flache schuhe mit :o))

michischaaf on October 25, 2011 at 11:16 AM said...

hahahahaa!!!! ja, mach das!! mache ich auch immer so, wenn ich mir unsicher bin was die "Laufzeit" betrifft =))
Glg

Blusherine on October 25, 2011 at 11:21 AM said...

@Heather Does Make Up: Hi Heather, I know :-) I was silently screaming that too when I saw them online! :-))

@michischaaf: ja ich erinnere mich an deinen tipp, immer eine große handtasche mitzuhaben, in der man die reserveschuhe verstauen kann! hat sich total eingeprägt bei mir! :-)

michischaaf on October 25, 2011 at 11:36 AM said...

hihi Überlebenstipp!! Aja und immer auch sowas mithaben, wie die im Krankenhaus immer auf den Schuhen tragen - Frau will ja nicht, dass die Handtasche schmutzig wird =))

Blusherine on October 25, 2011 at 11:38 AM said...

@michischaaf: ja, am besten auch gleich auf die stilettos stülpen beim tragen, damit sie nicht schmutzig werden die schönen neuen schuhe! *gg*

michischaaf on October 25, 2011 at 11:45 AM said...

hihihi
also die Schuhe sehen ja sooo toll aus! Die sind ja fast zu schade um sie anzuziehen!

Blusherine on October 25, 2011 at 12:13 PM said...

:o)

CamiKatze on October 25, 2011 at 1:08 PM said...

boah, was für ein traum :)

Ich liebe solche schuhe :) süß, romantisch und verspielt ^^ und trotzdem sexy :P

und die farbe :) ein träumchen

Russlaendisch on October 25, 2011 at 1:52 PM said...

Was hast du immer so schöne Schuhe im Angebot!
:-D <3

Blusherine on October 25, 2011 at 2:09 PM said...

@CamiKatze: Yay!! Da freu ich mich, wenn ihr das auch so seht!
Liebe Grüße!

Blusherine on October 25, 2011 at 2:11 PM said...

@Russlaendisch: hihi, ich bin ein schuh-victim! :-))

Tabatha on October 25, 2011 at 2:27 PM said...

Die Mary Janes sind ja herzallerliebst & dann auch noch in meiner Größe - die klau ich Dir *gg*

Blusherine on October 25, 2011 at 2:34 PM said...

@Tabatha: huiii, da werde ich einen tiefen Graben vor meiner Wohnungstür graben und meinen Kater auf Wache positionieren! :o)

Lilly on October 25, 2011 at 3:00 PM said...

klasse die schuhe! ich dachte du wolltest die schwarzen haben *grübel*? aber die roten sind besser, hat ein bissi was vom wizard von oz. über schuhe können wir gerne reden, da bin ich expertin. ;-)

Blusherine on October 25, 2011 at 3:03 PM said...

@Lilly: Hallo Lilly, ja stimmt, ich wollte die schwarzen, aber im Geschäft haben mir dann die roten am besten gefallen! Also habe ich kurzerhand umentschieden! Wer weiß, hol ich mir die schwarzen auch noch! :-))

Sarah on October 25, 2011 at 3:23 PM said...

Hoooot!!! I love a nice pair of heels, those are extremely sexy and good looking! Nice buy!

Blusherine on October 25, 2011 at 3:26 PM said...

Hi Sarah! Thanks a lot! Now I will have to find an event to wear them to! :-)

Dani on October 25, 2011 at 4:27 PM said...

These are super cute!

karo on October 25, 2011 at 4:43 PM said...

oh wow...die sind echt hot! super schön :)))
freue mich,dass wir den gleichen geschmack beim schminken haben :)))
liebste grüße :)

Nelly on October 25, 2011 at 7:39 PM said...

Woooow.. die sind ja traumhaft. Und am besten in allen 3 Farben ;)

My Bathroom Is My Castle on October 26, 2011 at 1:58 PM said...

Hallo Blusherine,

wow. Die sind echt schön! Ich hätte sie auch in Rot genommen, ein echter Eyecatcher.
Viele liebe Grüße!

miss leichenblässe on October 26, 2011 at 7:44 PM said...

Juhu, du bist meine 40. Leserin! Dankeschön :D

Und die Schuhe sind echt ein Traum *-*

Tali on October 26, 2011 at 8:25 PM said...

LOVE THEM!!!!

Jabelchen on October 27, 2011 at 3:04 PM said...

Die sehen ja toll aus!!! Liebe Grüße Jabelchen

Tina on October 29, 2011 at 5:03 AM said...

SO cute! They have a pinup-y feeling to them (I mean, that colour) - no wonder why you caved into them!!! x

claudia loves ... fashion on November 7, 2011 at 10:51 AM said...

die sind wirklich wunderschön!

VarisVarjo on November 15, 2011 at 8:09 PM said...

Oh Gott ich will jetzt sofort mehr Geld haben und mir solche traumhaften wunderschönen Schuhe kaufen *___* Verdammtes Studentenleben XD

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon