Battle of the Nail Polishes: MAC vs. Essence



Hi ladies,

I painted my nails with different nail polishes today!

On the left:
MAC Nail Lacquer "Get Noticed", topped with MAC "Unconditionally Fabulous", both from this year's Christmas collection

On the right:
Essence Nail Polish "So Glamorous", topped with Essence "Space Queen"


Now the difference is...

...the price, yes!

MAC Nail Lacquers cost 12,50 euros (10ml),
Essence Nail polishes cost 1,25 euros (5ml).


Colorwise they differ a bit in that the red Essence nail polish is a bit deeper and leans more toward maroon. The Essence sparkly polish has smaller glitter particles. In the picture, the flash hit one nail a bit differently than the other. In real life I can't see much of a difference between the two polish combinations!


Essence combination:


MAC combination:



To make the swatches I used:

Base coat: Essence Nail Art Protecting Base Coat
Then, on each nail:
2 coats of red polish
2 coats of sparkly transparent polish
No top coat


These nails definitely get me into Christmas mood!


Take care!

Blusherine




29 comments:

Emilie on November 18, 2011 at 9:27 AM said...

Naja aber die Unterschiedesind ja optisch minimal... Auf den Fotos zumindest ;)
Wenn sie sich jetzt in der Haltbarkeit auch nicht großartig unterscheiden ist es echt ein witz =)

Yvonne on November 18, 2011 at 9:28 AM said...

toller vergleich! :)

liebe grüsse

MissA* on November 18, 2011 at 9:43 AM said...

I love Essence nail polish. As much as I love MAC (90% of my makeup are from MAC), I don't really fancy their nail polish. I only have one that was from the summer 2011 collection.

Russlaendisch on November 18, 2011 at 9:50 AM said...

haha geile vergleich! essence rockt:-)

Blusherine on November 18, 2011 at 9:58 AM said...

@Emilie: ja, der ist echt minimal! Wenn mir die MAC-Lacke ausgehen, die ja LE sind, lackier ich direkt mit Essence weiter! :-)
Zur Haltbarkeit kann ich noch nichts sagen im direkten Vergleich! Bin schon gespannt! :-)

@Yvonne: Danke! :-)

@MissA*: I love Essence nail polishes as well, I also like the fact that they have small bottles in their range in addition to the larger ones! that way you can try different shades without risking a complete mispurchase!

@Russlaendisch: ja, Essence rockt! :-)

christerl on November 18, 2011 at 10:09 AM said...

Danke für den Vergleich! Ich mag essence-Nagellacke generell sehr gerne, da sie günstig, aber gut sind.

Alles Liebe
http://bellezzalibri.blogspot.com/

Blusherine on November 18, 2011 at 10:15 AM said...

@christerl: ich auch, ich auch! :-)

Jen on November 18, 2011 at 10:20 AM said...

Also ich trage den MAC gerade auch (den Glitzerlack, über weißen Lack) und ich finde, der Essence ist echt eine günstige Alternative. Den Essence hab ich zufälligerweise auch zuhause, muss das auch mal mit Rot lackieren. Tolle Idee und wie gesagt, toll so eine günstige alternative zu zeigen :) Wie lang halten die MAC Lacke (also die normalen, Glitzer hält ja ewig)

Blusherine on November 18, 2011 at 10:28 AM said...

@Jen: hi jen, echt, über weiß? das muss ich auch mal probieren, daran hab ich noch gar nicht gedacht!
wegen der haltbarkeit: ich achte da nie so darauf, weil ich relativ schnell umlackiere und mir es oft auch egal ist, wenn sie nicht so lange halten! die einzigen, die wirklich nicht gscheid halten bei mir, sind OPI Suede Lacke, da ärgert es mich auch jedesmal, ansonsten bin ich da nicht so genau :-) oft gefällt mir der abgeblätterte look sogar! :-)

Christine on November 18, 2011 at 10:57 AM said...

I absolutely love how those two nail polishes look, definitely something I want to pick up and wear now that Christmas is almost here :)

Xo, Christine♥

Manuki on November 18, 2011 at 11:59 AM said...

Wow! they are just the same! And I like the smaller glitters even better! Thanks!

Sarah on November 18, 2011 at 1:05 PM said...

Schoene, weihnachtliche Kombi. Und rein optisch sieht man wirklich keinen grossen Unterschied, zumindest auf dem Nagel.

Toller Vergleich!

michischaaf on November 18, 2011 at 1:08 PM said...

oh wow, sieht ja total gleich aus!!! aber echt ne hübsche Kombi! steht dir gut! Glg

Mel Eyre on November 18, 2011 at 2:47 PM said...

Hab ich mir schon gedacht, dass diese Lack von essence sehr ähnlich sein wird... hatte ihn auch schon in der Hand, hab ihn dann aber zurück gelegt. Beim nächsten Mal kommt er mit^^

Liebe Grüße <3!

Nagellackprinzessin on November 18, 2011 at 3:08 PM said...

ich wusste gleich, dass der aussieht wie space queen und den hab ich schon. naja am graben war sicher der ärgste ansturm in meinem hm auf der mariahilferstr war nicht sooo viel los. die sachen sind aber schon sehr eigenwillig.

karo on November 18, 2011 at 8:57 PM said...

tolle Weihnachtliche Kombi :) die Lacke sind echt toll und man merkt kaum unterschied :)
GLG :)

Lyndywyn on November 18, 2011 at 11:04 PM said...

Also hättest Du nichts gesagt, wäre mir kein Unterschied aufgeallen!

Toller Vergleich! Danke!
lg

Gina on November 19, 2011 at 4:42 AM said...

Toller,toller,toller Blog <3
Hab dich gleich abonniert! :)

Liebe Grüße,Gina
www.lifestyleshoppentesten.blogspot.com

kimspencil on November 19, 2011 at 10:34 PM said...

Is Space Queen a new topper? I haven't seen it before :O

Yarisse on November 20, 2011 at 9:05 AM said...

What a combination! Definitely perfect Christmas nails. And lately I have that feeling that almost anything is dupable. Unless you want that specific product, you can almost always find something close enough to make you happy without spending too much.

Blusherine on November 21, 2011 at 9:16 AM said...

@kimspencil: hi kim, no, it's not new, I've had it for quite a while now!

Eugenia on November 22, 2011 at 12:33 PM said...

Lovely!

xoxo
http://eugenemarseille.blogspot.com/

CeL on November 22, 2011 at 4:09 PM said...

Ich liebe Nailpolish von Chanel, aber wenn die Haltbarkeit bei beiden gleich ist, wäre es schon sehr heftig! glg!

yummy411 on November 29, 2011 at 4:36 PM said...

gah!! of course i got the mac one first. well i'll just be content as i don't find essence polish where i am very often. i knew it was dupeable and will prob see more versions pop up, but its what i THINK i expected opi's rainbow connection to be =/

rach. on December 2, 2011 at 2:37 AM said...

i love christmas nails!

love, rach.
www.so--hi.blogspot.com

Neru on December 4, 2011 at 6:32 PM said...

Ich kann da auch keinen Unterschied erkennen :D. Aber die essence Kombi gefällt mir einen Tick besser ;). Schönen 2. Advent.

lg Neru

michischaaf on December 28, 2011 at 7:55 PM said...

Hi Vera, ich habe dich getaggt - zum Thema Nagellack =) http://www.michischaaf.at/2011/12/tag-my-favourite-limited-nailpolishes.html

Glg

Blusherine on January 1, 2012 at 6:22 PM said...

Danke Michi! :-) Bin auf Urlaub, mach ich wenn ich wieder zuhause bin!
Liebe Grüße!

♥ MISSABEGAILA♥ on January 1, 2012 at 10:10 PM said...

Beautiful polishes. I love Mac more. :)

Now following you.

http://missabegaila.blogspot.com/

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon