MAC Glitter & Ice Collection


I love special edition packaging, I just love it. If it was up to me, every MAC collection could have special packaging. Especially with lipsticks I find it very helpful, because I instantly know what packaging is what shade. When I have to read the labels of my black packaged MAC lipsticks at 6 o'clock in the morning to find a specific shade, that's when I often start swearing in silence...

Okay, getting back on track :-)

I went the the preview party for the MAC Glitter & Ice Collection on Wednesday and it was great fun because lots of Viennese bloggers were there and I got to talk to some of them.

To name all that I could recognize and talk to:
Lilly, Nyota, Trey, Chinda, Kirschblüte, Guinevere and Michi.
Am I missing anyone? Please shout! :-)

It was so crowded I could barely make it to the testers, but I finally managed, with Michi. They didn't have the eyeshadow palettes that I wanted but I got to swatch what interested me most eventually.

I went to Douglas the next day to get the palettes, because they had them there.

So here is my haul:



MAC Snowglobe Warm Eyeshadow Palette

*edit: here is a look with the palette:
Find out how I placed the shades in this post!




MAC Snowglobe Sultry Eyeshadow Palette





MAC Beauty Powder in shade How Beautful





MAC Lipstick Soft Sable
MAC Dazzleglass Pleasure Principle
MAC Nail Lacquer Unconditionally Fabulous


I already tried out the warm palette, look is coming soon!

Next thing I am looking forward to?

The Beauty Flea Market that is coming up next Sunday in Vienna! Post about that is also coming!
Hope to see you all there, my Viennese beauty blogging friends!




xoxo

Blusherine


20 comments:

My Bathroom Is My Castle on November 4, 2011 at 11:20 AM said...

Beauty Flohmarkt? Wie muss ich mir das vorstellen, gibt es da nur Kosmetik? :-) Klingt cool.

Super Einkauf liebe Blusherine! Die Paletten und das Beauty Powder sind wunderschön und der Dazzleglass gefällt mir auch gut. *schmacht*
Freue mich schon auf Deine Looks damit.

Viele liebe Grüße und einen schönen Freitag.

Blusherine on November 4, 2011 at 11:28 AM said...

Hi Britta! Jaaaa, nur Kosmetik! :-) Haben 3 Wiener Bloggerinen organisiert, werde ich noch darüber berichten!

evi on November 4, 2011 at 11:50 AM said...

any swatches?

Blusherine on November 4, 2011 at 11:53 AM said...

@evi: blusherine is really lazy when it comes to swatches... ;-)
please find great ones at temptalia.com or karlasugar.net, they're the swatching queens in the beauty universe!

Mel Eyre on November 4, 2011 at 12:14 PM said...

Wow, die 2 Paletten sind ja wirklich richtig schöööön! Da wird man schnell schwach! Das sind genau meine Farben <3!

Blusherine on November 4, 2011 at 12:22 PM said...

Hallo Mel, die hab ich mir gestern noch beim Douglas geholt, direkt anschließend an den Kaffee! :o))

Sarah on November 4, 2011 at 1:30 PM said...

Great Haul! I love the Snowglobe Palettes, I got the warm one also. And the actual Snowglobe on the lid is awesome! I catch myself playing with it every time I use it. LOL

Blusherine on November 4, 2011 at 1:58 PM said...

hi sarah, yay for the snowglobe palettes!
i love shaking it up as well! :-)

Isa on November 4, 2011 at 5:03 PM said...

Die Sachen sind so wunderschön das es fast wieder traurig ist das sie so teuer sind :(

christerl on November 4, 2011 at 7:27 PM said...

Uh, die Sultry-Palette gefällt mir richtig gut! Und schade, dass ich nicht zum Beauty-Flohmarkt kommen kann - extra dafür nach Wien fahren wär doch ein bisschen weit für mich :(

http://bellezzalibri.blogspot.com/

michischaaf on November 4, 2011 at 8:43 PM said...

uuuh ich freu mich schon auf den Lippenstift-swatch!! Der steht dir sicher suuper gut!
Glg

Rainy Days and Lattes on November 4, 2011 at 8:51 PM said...

gorgeous! there is something I love about special edition packaging too :) Unique, i guess =)

xasperadastra on November 4, 2011 at 11:59 PM said...

mi piace molto quello che hai preso!!! Tra qualche giorno pubblicherò anche io un post sulla glitter (ho fatto acquisti oggi) sto cercando disperatamente il let's skate che sembra non essere arrivato qui in Italia O___o

D.Sadie (D.G.S.Beauty) on November 5, 2011 at 2:09 AM said...

*drool* those are so pretty!

Vintage Makeup on November 5, 2011 at 6:31 AM said...

The warm palette looks gorgeous! I love the white packaging :)

Neru on November 5, 2011 at 8:49 PM said...

Sehr schöne Haul, bin in die zweite Lidschatten Palette verliebt und in den tollen Nagellack, glaube, ich habe aber so einen ähnlichen Lack :D. Danke für die schönen und vielen Fotos! Einen schönen Abend.

lg Neru
http://www.nerus-welt.blogspot.com/

karo on November 5, 2011 at 11:29 PM said...

Ich freue mich auf deine Looks die du damit zauberst! Und natürlich sehr viel spaß damit! :))
Liebste grüße :)

Blusherine on November 6, 2011 at 8:57 AM said...

Thank you everybody!

@Isa: wem sagst du's, mir hätte noch viel mehr gefallen, aber es war so schon genug! brauche einen goldesel! :-)

@christerl: ja, das ist wirklich ein bisschen weit! Ich werde diese Woche eine Liste der Produkte veröffentlichen, die ich dort verkaufen werde, wenn du was haben willst, sag einfach bescheid, dann schick ich's dir!

@michischaaf: hallo michi! mach ich gerne! liebe grüße!

@Rainy Days and Lattes: me too, I love to collect special edition packaging as well, and I'm always afraid I'll lose something or that it gets broken... :-)

@xasperadastra: ciao ciao, mi sa che non è uscito qui nemmeno!
Almeno qui a Vienna non c' era! Un`amica lo voleva disperatamente, forse lo trovi su ebay!
tanti saluti!

@D.Sadie: I know, almost too beautiful to use! :-)

@Vintage Makeup: I totally agree, they look so elegant and shiny!

@Neru: Ich habe auf einem anderen Blog gelesen, dass der Nagellack aussieht wie ein Essence Nagellack, hihi. Ich wollte aber genau so einen schon seit sehr langem, weil er mir über Rot gut gefällt! Sollte ich den von Essence finden, kauf ich mir den auch noch! :-)

@karo: danke dir liebe karo!

lily.puderquaste on November 11, 2011 at 12:35 AM said...

schön zusammengestellt, was du dir alles gekauft hast. ich hoffe, ich krieg die warme palette auch noch. :D

Tina on December 15, 2011 at 2:08 PM said...

Lovely haul dear and the eye look is truly beautiful!!!
Hope you have wonderful holidays!!! xx

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon