MAC Watch Me Simmer Comparison Swatches


A quick post from the office...

I have basically just swatched these lipsticks onto my arm, taken a quick picture and wiped everything off... of course someone walked in the door while I was scrubbing and scrubbing, can you never have a moment of peace and quiet at work?!?

:o)

Anyway, I bought "Watch Me Simmer" from MAC's Shop, Cook Collection after all, I had vowed not to do so because I already had similar shades but I succumbed in the end... bad bad Blusherine!

But I know you want comparison swatches, so here we go:


(click to enlarge)

Hibiscus is a Cremesheen, Surf Baby Collection, swatch
Vegas Volt is an Amplified, permanent, swatch topped with lipgloss
Watch Me Simmer is a an Amplified, Shop, Cook Collection
Impassioned is an Amplified, permanent, swatch topped with lipgloss
Costa Chic is a Frost, permanent, swatch topped with lipgloss


Hope that helps!

xoxo
Blusherine



49 comments:

Martha on March 2, 2012 at 11:26 AM said...

Now the only question left is... which one is your favourite? Because: I don't own any of these! Unbelievable, not???

Blusherine on March 2, 2012 at 11:35 AM said...

Unbelievable indeed! :-))
I haven't tried "Watch Me Simmer" on my lips yet, but for the rest, I don't really have a favorite, it really depends on the color I am going for. Generally though, I love the more coral toned ones, so probably Costa Chic and Vegas Volt!

michischaaf on March 2, 2012 at 11:47 AM said...

watch me simmer habe ich heute drauf - der sieht sooo geil aus!! War definitiv eine Gute Entscheidung den zu kaufen!
Bussi
PS: deine swatches sind echt toll!

Blusherine on March 2, 2012 at 11:52 AM said...

Hi Michi, und, wie reagiert das Büro? :-) Sind die Augen der anderen schön größer geworden? :o))
Ich kanns auch kaum erwarten den zu probieren, da muss ich aber erst mal ein paar knallige Frühlingstops reaktivieren, wenn schon Farbe, dann ordentlich! :-)
Liebe Grüße und Danke!
Blusherine

JustMe on March 2, 2012 at 12:14 PM said...

Ich habe mir mittlerweile abgewöhnt ähnliche Farben zu kaufen, letztlich ist es für mich nur Geldverschwendung und ich investiere dann lieber in andere Dinge die ich wirklich brauche. 5 rote Lippenstifte braucht nämlich kein Mensch :o)

Lilly on March 2, 2012 at 12:15 PM said...

der watch me simmer scheint definitiv das highlight der kollektion zu sein. mir persönlich gefällt ja der quick sizzle etwas besser, aber ich bin generell eher der fan von pink, als von so koralletönen.

Blusherine on March 2, 2012 at 12:18 PM said...

@JustMe: wo du recht hast hast du recht! :-)

@Lilly: nichts wurde aus "ich reiß mich zusammen", ich hab den lippenstift gestern noch bei funnypilgrim gesehen, da war es um mich geschehen... hatte ich nicht hochheilig versprochen dass ich den auslasse??

Lilly on March 2, 2012 at 1:19 PM said...

du warst sonst ja recht brav beim einkaufen, also ist das schon okay, dass du schwach geworden bist.

Blusherine on March 2, 2012 at 1:21 PM said...

Danke Danke Lilly, das geht runter wie Butter :-)

Mel Eyre on March 2, 2012 at 1:45 PM said...

Watch me simmer sieht einfach nur Traumhaft aus, wie gern würde ich solche Farben tragen.. das fällt leider sehr stark auf bei mir und dann sehen meine Lippen aus wie ein Schlachboot =(
vielleicht sollte ich es mal wagen^^

Liebe Grüße <3

Blusherine on March 2, 2012 at 2:37 PM said...

Hi Melli, für mich war es am Anfang auch eine Überwindung, knallige Farben zu tragen, und bis heute trage ich sie nicht überall, z.B. bei Familienfeiern oder so würde ich mir blöd vorkommen, aber bei der Arbeit z.B. trag ich leuchtende Farben gerne, das macht den Alltag etwas bunter! :-) Versuchs einfach mal! :-)

Martha on March 2, 2012 at 2:45 PM said...

Ich warte noch auf deinen Lippenswatch... Bis dahin ist der Lippenstift dann ausverkauft und ich gebe nicht unnötig Geld aus. Harhar! ;-)

Blusherine on March 2, 2012 at 2:46 PM said...

Harhar, guter Plan! :-DD

Welcome on March 2, 2012 at 4:48 PM said...

Great colours xx
You have an amazing blog x I wanted to invite you to check out my 450 follower Nars giveaway - the winner will receive £50 of Nars products of their choice xx Maybe we could follow each other through bloglovin and GFC xx Hopefully see you there soon xx

xasperadastra Make up Deer on March 2, 2012 at 5:58 PM said...

oggi ho comprato Watch me simmer (e altre cosette delle nuove collezioni), dai tuoi swatches non sembrerebbe troppo simile ad Hibiscus mm spero sulle labbra siano diversi dato che non voglio avere troppi colori simili^^

Yvonne on March 2, 2012 at 9:14 PM said...

ich MUSS ihn einfach haben! aber vegas volt ist wirklich auch sehr schön und costa chic steht auch schon auf meiner wunschliste, ach mensch.....

liebe grüsse

vonnie (socialitedreams) on March 2, 2012 at 10:17 PM said...

vegas volt is gorgeous

Elisabeth on March 2, 2012 at 10:38 PM said...

Ich hab mir den Watch me simmer schon angeschaut. An dem Tag trug ich Vegas Volt und die Verkaeuferin meinte dann, der ist so aehnlich, also hab ich ihn nicht gekauft. Und ich war dann noch irgendwie geschockt: ich war da naemlich bei Marionnaud in Salzburg und hab dann eben auch nach dem Nicki Lippenstift gefragt. Die ganzen MAC Ladies hatten alle keine Ahnung wovon ich da eigentlich rede. Interessant, dass ich mich besser auszukennen scheine, als MAC Angestellte ;)...Hab ihn dann im Internet bestellt.

<3 Elisabeth
http://beautybyelisabeth.blogspot.com

Nathalie on March 2, 2012 at 11:54 PM said...

Einer schöner als der andere :)! Ich hab ja Costa Chic im Auge! Danke auch für dein liebes Kommentar <3. Ich kannte deinen Blog noch gar nicht und bin dir direkt gefolgt, gefällt mir super gut :).

LG, Nathalie

Rotkäppchen on March 3, 2012 at 12:18 AM said...

Ich finde den Lippenstift sehr schön, war mir aber nicht sicher, ob er mir steht. (Jetzt ist es, online zumindest, sowieso zu spät.:( )
Habe mich dann Rotkäppchen-mäßig für "Runaway Red" entschieden. ;)

Liebe Grüße

christerl on March 3, 2012 at 1:58 PM said...

Ich besitze noch keinen einzigen MAC-Lippenstift, bisher war ich immer irgendwie zu geizig dafür.. Auf jeden Fall sind die Farbe sehr toll :)

Gaelle- The Make up Fairy on March 3, 2012 at 2:36 PM said...

Now this has made me want costa chic! Bad Blusherine indeed ;)

Jule von Its faaaabulous on March 4, 2012 at 12:58 PM said...

Huhu! Ich habe dich mit dem Lidschatten 1x1 getagged. Würde mich freuen, wenn du mitmachst (sofern du Zeit hast und nicht schon zwanzig mal damit getagged wurdest) :)

http://itsfaaaabulous.blogspot.com/2012/03/tag-lidschatten-1x1.html

Sandra on March 5, 2012 at 8:03 PM said...

Impassioned looks amazing x

MY SWEET PEQUE on March 7, 2012 at 12:17 AM said...

Love "vegas volt", kisses, RA


http://www.mysweetpeque.com/

Coco on March 7, 2012 at 12:46 PM said...

Love your blog!

Reklamedame on March 7, 2012 at 2:11 PM said...

Na toll, jetzt bereu ichs, ihn nicht doch noch gekaut zu haben! Aber im Moment steh ich einfach mehr auf dunkle Farben, trotz bevostehenden Frühlings...hab mir deswegen nur Runaway Red gekauft! Lg

Vale on March 9, 2012 at 2:59 PM said...

Beautiful pics!!!i'm following you!!!if you like mine, do the same!!
WWW.ZAGUFASHION.COM
ZAGU FACEBOOK PAGE
bloglovin follower

PinkCitrus on March 11, 2012 at 10:22 AM said...

Ich liebe ja den Costa Chic! *__*

Mary on March 18, 2012 at 12:25 PM said...

You just won another award! I love your blog! :) http://nurduallein.blogspot.com/p/blog-page.html

Blusherine on March 19, 2012 at 10:16 AM said...

Thank you Mary, I appreciate it!

GlamorousGirl on March 21, 2012 at 1:20 PM said...

cute!!!

http://glamourgirl-bg.blogspot.com/

Self-Dressed on March 21, 2012 at 3:13 PM said...

love the costa chic tone!!!
xoxo

http://self-dressed.blogspot.com

D D on March 31, 2012 at 5:20 PM said...

liebe blushrine, ich habe dir einen award verliehn - http://divinedefine.blogspot.com/2012/03/alle-guten-dinge-sind-drei.html lg und schönes wochenende

Beautyssip Girl on April 3, 2012 at 12:28 PM said...

HEY, I'm so jealous about your amazing MAC lipsticks collection. And i love your swatch, with them i can choice my new future lipstick. Xoxo !!

Larissa on April 11, 2012 at 12:48 PM said...

hi :) danke für dein liebes Kommentar :D
Komme ziemlich aus dem Süden NÖs - Wiener Neustadt, wenn dir das was sagt ;)

liebe grüße
Larissa

Blusherine on April 11, 2012 at 12:52 PM said...

Ahhhhhhhh, verstehe, ich dachte vielleicht Richtung Tulln, da bin ich nämlich fast zuhause! :-)

Larissa on April 11, 2012 at 1:10 PM said...

Achso :)
Lillys Blog hab ich erst vor ein paar Tagen entdeckt. War total überrascht eine "Nachbarin" hier zu finden :DD

Blusherine on April 11, 2012 at 1:13 PM said...

*lol* sie ist sicher auch überrascht! :-)

Emily on April 13, 2012 at 4:00 PM said...

These are gorgeous colors! Glad I found your blog.
Creamy

Blusherine on April 13, 2012 at 4:03 PM said...

@Emily: thank you very much, I love your blog too, now following you! :-)

Laura on April 17, 2012 at 7:38 PM said...

You have a lovely blog with so many inspiring posts! Thanks for sharing, would you like to follow each other?

Mesmerize on April 18, 2012 at 11:27 PM said...

wonderful cloros:)
please visit me in free time:)
http://mesmerize87.blogspot.com/

Fashionable Memories on April 19, 2012 at 6:11 PM said...

I own Vegas Volt, but sometimes it looks overdone on me since it's such a bright coral color. I love the color 'impassioned' on your pics, how do you like that color? Thank you for the wonderful swatches. If you have time, please check out my blog.

Blusherine on April 20, 2012 at 8:36 AM said...

@Fashionable Memories: hi there, it looks bright on me too and I sheer it out most of the times by applying lip balm before and then a sheer gloss after! otherwise it makes me feel uncomortable as well! impassioned is great but also bright and flashy! :-)
I sure will, thanks for stopping by!

Isa on April 21, 2012 at 9:29 PM said...

Schöne Farbtöne aber ich habe kaum noch Lippenstifte <3

Solene3005 on April 21, 2012 at 9:53 PM said...

I love Watch Me Simmer, it's one of my must-have for the spring/summer!!!

Gina on May 3, 2012 at 8:19 AM said...

Love your blog! New follower, please follow back. Thanks!


http://beautyloveandlipgloss.blogspot.com/

Ioana-Carmen on May 7, 2012 at 9:34 AM said...

So stylish! follow each other sweetie?:X

FashionSpot.ro

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon