Killer Clown for Halloween



No, this is not the singer of KISS :-D

I went to Lilly's Halloween Party last Wednesday and I needed a quick and easy makeup because I had only very little time between work and the party. So this makeup came in handy! I wish I could take credit for the idea, but it was entirely someone else's :-)

 
 


 I basically replicated a makeup by Melissa Bernard, but without the white contact lenses:



If you want to recreate her look for next Halloween maybe, here is her Youtube video:
(here is the link, in case it doesn't show correctly)
Melissa's Killer Clown Tutorial




 And here is me again :-)

 


I used cheap face paint from the Halloween store Witte here in Vienna, it was basically:
White face paint
Red face paint
Black face paint
Black matte eyeshadow
Fake blood

MAC Feline Kohl Pencil for around the eyes
and a 6-euro-wig labelled "Zombie Wig", if I remember correctly

I dressed all in black, so it was an easy costume :-)

If you want to see more pictures from the party, go to Lilly's blog:

More pictures from her fabulous Halloween decoration ideas can be found here.

It was a fun to be a mean killer clown and now I can't wait for next Halloween! :-)

xoxo
Blusherine

10 comments:

Reklamedame on November 4, 2012 at 12:39 PM said...

Ur geil! Haben sich die Kinder vor dir gefurchten? Ich hätts getan!

Blusherine on November 4, 2012 at 12:57 PM said...

Ein paar junge Burschen haben gejohlt, als wir zum Auto gingen, hahahaha, da hab ich ordentlich die Augen aufgerissen und fies geknurrt, hahahaha

Nyota on November 4, 2012 at 1:10 PM said...

super tolles makeup! sieht sehr effektvoll und aufwendig aus!
mein Frankensteinchen ist immer noch begeistert und hat sich mit mir gerade das video angesehen und kriegt sich nimmer ein vor lauter begeisterung! ;) und sagte, dass Deine version besser aussieht!
blutige bussis von uns

Blusherine on November 4, 2012 at 1:17 PM said...

ohhhh, das ist aber lieb von euch, vielen vielen Dank! :-)
Die weißen Kontaktlinsen hatte ich ja auch noch bestellt, die sind aber nicht mehr rechtzeitig angekommen! Wahrscheinlich werden sie mir am Montag ins Büro geliefert...
... ob ich sie da mal ausprobieren sollte?...
:-D

D D on November 4, 2012 at 3:05 PM said...

sieht ja geil aus ... bitte um das hinzubekommen sollte man 2 tag vorher anfangen :P
ich bin übrigens widder und freue mich immer über horoskopische anhänger :D lang lebe das krone-kurier (das einzig "brauchbare" dieser zeitung :D)

Lilly on November 4, 2012 at 4:40 PM said...

das makeup war echt der oberknaller, sieht wirklich zum fürchten aus. mir gefällt deine version ohne die kontaktlinsen besser, aber das ist geschmackssache.

Katta on November 4, 2012 at 5:16 PM said...

OMG O________________o Jetzt weiß ich, warum ich Angst vor Clowns habe!

Anna on November 4, 2012 at 7:57 PM said...

I LOVE it! It's just awesome!!

Frambuesa on November 5, 2012 at 11:19 PM said...

How scary clown you were ;)

Blusherine on November 7, 2012 at 1:49 PM said...

@DD: ah Widder!! Mein Bruder ist Widder! :-) Da hatte ich ja vollkommen falsch getippt, aber bei dieser generalstabsmäßigen Planung dachte ich: du musst - wie ich - Jungfrau sein! :-))

@Lilly: oh das ist lieb Lilly, Danke! Ich hab mittlerweile auch die Kontaktlinsen geliefert bekommen, das nächste Jahr dann! :-))

@Katta: hahahaha, Clowns können echt schräg lächeln!!

@Anna: Thank you my dear! :-)

@Frambuesa: Very scary, I didn't scare any small kids though, I tried not to at least! :-)

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon