How I Store My Makeup


I know you want to see this ;-)

Makeup storage solutions are one of my favorite things to read on Blogger, I get so many ideas from you guys, on how to store things usefully and efficiently, and if it weren't for all your ideas, my makeup storage would look a lot different.

Of course, I am never fully happy with how things are organized, I am always running out of space and have to rearrange things, it's a work in progress...

Before I start, a little disclaimer:
I have been collecting makeup for years, all these things have accumulated over many many years. It's a lot, it may be unnecessary, but it doesn't matter, I consider makeup a hobby, I wear it every day and it makes me happy. It always gives me a good start into the day.
By no means am I intending to say that anyone should own that much makeup. You really shouldn't! :-)

Ok, here we go!

Since my apartment is very small, I have to keep my makeup in different rooms, it doesn't all fit into my bathroom, which is where I keep most of my stuff. My bathroom is tiny! When you walk in, you can only turn left to the shower and right to the washing machine, you can't acutally walk around. So the sink and mirror being in front of me, I keep all my makeup to my right, on the washing machine. In order to fit as much as possible, I stacked these pink and green plastic containers. I got them at KiK, a couple of years ago. They are not pretty, but they are perfect in size for my very narrow washing machine. The white plastic inserts are from Müller, they are for cutlery, really. 

 In the drawers I keep lipsticks, palettes, paint pots, concealers ect.
I have put little labels on the drawers where I store the lipsticks, N is for nude, P is for pink, R is for red etc. That way it's easier to find things at 6.30 in the morning... :-)


I have my pigments and MAC paint pots stored in this acrylic container that I purchased at Magno Nails a couple of years ago. I just checked, they don't sell these displays anymore, but I'm sure you can find plenty of similar shelves on Ebay!


My lipglasses are mostly stored on top of my whole arrangement so that I can see them all and can quickly alter the shade of my lipstick in case it doesn't completely match my eye makeup that day.


My favorite brushes are also within arm's reach, all my other brushes I keep in a kitchen cabinet.


A random big drawer with random things:


My eyeliners:


The "nail drawer" :-)


My other cream shadows, mostly Benefit Creasesless Creams and MAC Fluidlines:


As I said, my makeup is stored in different parts of my apartment. You saw the bathroom, now let's move on to the kitchen. My bathroom is right next to the kitchen, so basically, what I store there, is within arm's reach.


I store most of my palettes here, the MAC LE Palettes are in a box on the left, my MAC Eye Palettes in the middle and to the right I keep lipsticks I want to swatch soon.
On top on the left are my MAC Blush Palettes, my Urban Deday Naked Palettes and a NYX Palette. On top on the right in the back: My Catrice Big City Life Palettes, two Guerlain Palettes and in front - barely visible - two Sleek Palettes:

I have Mr. Angry Cat watch all my MAC eyeshadow palettes, so nobody steals them :-))


You can find him at Butlers, but careful, he's mean! :-))


Here is a little tip, if you like Jo Malone and have her boxes: I put my MAC LE Palettes into three small Jo Malone boxes and stuck those into a big box:




 


 Last but not least: my bedroom, here is where I keep everything else, everything that doesn't fit in my bathroom! I store it in the top drawer of my Ikea Koppang dresser. The big divider on the left is also from Ikea, it's this one here.



Hope you liked my little tour of my makeup collection, if you have a similar post, please put it in the comments below, I'd love to read!

xoxo
Blusherine



26 comments:

D D on December 3, 2012 at 11:52 AM said...

mac mac mac mac mac :)))

Blusherine on December 3, 2012 at 12:02 PM said...

rocks rocks rocks rocks rocks :-))

Jelena said...

ich liebe solche posts. sollte mein freund jemals meinen ich hätte zu viel make up und es würde zu viel platz in der wohnung einnehmen zeig ich ihm einfach deinen post : D

Kirschblüte on December 3, 2012 at 12:20 PM said...

beachtliche sammlung!

Blusherine on December 3, 2012 at 12:25 PM said...

@Jelena: Ja genau, mach das! :-) Ich zeig meinem immer die Sammlungen von Temptalia und Konsorten, da ist meine Sammlung ja NIIIIICHTS dagegen! :-))

@Kirschblüte: Man möchte meinen, ich hätt was zu verkaufen am Samstag beim Beautyflohmarkt, oder? *gg* Aber diesmal tatsächlich nicht! :-)

Isa on December 3, 2012 at 12:45 PM said...

ich wäre total froh wenn ich so ne tolle und ordentliche Aufbewahrung hätte :)

Blusherine on December 3, 2012 at 12:46 PM said...

Hi Isa, ehrlich gesagt hab ich erst angefangen aufzuräumen als ich beschlossen hab, das alles zu fotografieren! :-)) Ich hab sogar abgestaubt! :-))

Sarah on December 3, 2012 at 1:35 PM said...

I love these kind of posts as well! It's always nice to see how other people store their make-up and of course what they have. :D

Blusherine on December 3, 2012 at 1:41 PM said...

It's like: show me what you got, I'll show you what I got, when going shopping! :-)

Lilly on December 3, 2012 at 2:08 PM said...

du hast das sehr schön geordnet. nicht so chaotisch, wie bei mir *öhm schäm*.
mr angry cat ist natürlich der obernaller. da würde ich mich nicht hingreifen trauen. der beißt bestimmt!

Reklamedame on December 3, 2012 at 2:09 PM said...

Mein Bad ist auch so klein, mit einer Mini-Waschmaschine! Mein nächstes Projekt wird ein Schmiktisch sein, damit ich mein ganzes Klumpat gscheid verstauen kann!
Lg

Blusherine on December 3, 2012 at 2:12 PM said...

@Lilly: du hast alles SUPER SCHÖN geordnet, nachdem ich bei dir war hab ich bei mir mal wieder aufgeräumt!! :-)) Ja, mit Mr. Angry Cat ist nicht zu spaßen! :o)

@Reklamedame: Meine Waschmaschine hab ich nicht gekauft, weil ich von der Qualität oder so überzeugt war, sondern weil sie eines von zwei Modellen war, das überhaupt da reingepasst hat in mein Penthouse-Bad! :-))
Ein Schminktisch... in einem eigenen Raum... das ist auch mein Stoff der Träume!! Irgendwann mal...

Lyndywyn on December 3, 2012 at 2:31 PM said...

ich liebe solche Posts auch. Selbst habe ich noch keinen verfasst, könnte ich aber mal machen...
Ich hab auch nicht genug Platz und versuche deshalb immer wieder auszusortieren. Ich bin ganz neidisch auf Deine ganzen Mac Paletten! :)

VlG

Isa on December 3, 2012 at 2:44 PM said...

Der Satz hat was! :D Viel Glück

Blusherine on December 3, 2012 at 2:46 PM said...

@Lyndywyn: Hi Lyndywyn, ich hab's auch eher spontan gemacht, eigentlich wollte ich nur meine Jo Malone Box fotografieren, dann hab ich frisch alles geknippst! :-)
Ja die MAC Paletten, die sind der heilige Gral meiner Makeup-Sammlung, ich hab oft Angst, dass wenn bei mir eingebrochen wird, dass die Einbrecher Frauen sind und meine Schminksachen mitnehmen... Vielleicht sollte ich meine Haushaltsversicherung um den Punkt MAC Paletten erweitern, hahahaha

@Isa: weil du's doch so schön formuliert hattest! :-)

Jule von Its faaaabulous on December 3, 2012 at 5:33 PM said...

Deine Paletten! Ich werde ohnmächtig! Toll!!!

FaShMeTiK on December 3, 2012 at 5:58 PM said...

man hast du eine tolle sammlung und alles auch noch so ordentlich verstaut.. *__* magste nicht bei mir weitermachen?? :D mein zeugs müsste auch mal sortiert werden. xDD

LG ♥

Babsi´s Beauty-Gossip on December 3, 2012 at 7:03 PM said...

Wow, ein Paradies für mich, haha!!!

sugarbumpkin on December 3, 2012 at 7:05 PM said...

You're so organized but goodness, it must be difficult having your makeup in multiple rooms.

karo on December 3, 2012 at 8:53 PM said...

wow *sabber* du hast so schöne Produkte!
kann ich mal zum "spielen" und "malen" kommen ?
liebste grüße & einen schönen Abend

Blusherine on December 4, 2012 at 9:52 AM said...

@Jule: huch, ein Taschentuch für die Dame!! :-))

@FaShMeTiK: Schauen wir mal wie lange es so ordentlich bleibt! *g* Wenn man einmal alles aufgeräumt und sortiert hat, muss man es schnell fotografieren! :-)

@Babsi's Beauty-Gossip,
@karo: Kommt's alle zum Malen, da muss ich allerdings erst anbauen, damit wir Platz haben :-)

@sugarbumpkin: I know, it is! I wish I could have it all in one place and didn't have to run around! :-)

Vita on December 4, 2012 at 11:31 AM said...

I need you to come and organise me! I loooove the angry cat too ;)

Blusherine on December 4, 2012 at 11:41 AM said...

@Vita: :-))) We should all join some kind of organizing seminar, that would be fun!
Oh yes, no messing with Mr. Angry Cat! :-)

karo on December 4, 2012 at 7:14 PM said...

;))))))

hellothanh on December 16, 2012 at 9:04 PM said...

oh mein gott!Blusherine du könntest schon ein store aufmachen!

Blusherine on December 17, 2012 at 10:19 AM said...

hahahaha, wie wahr wie wahr! :-))

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon