MAC Oscars 2012



2012 is slowly coming to an end and - like every year - I am awarding my favorite MAC items an Oscar! :-)

I don't have favorites in every category this year because I bought a lot less makeup in 2012. After selling many things MAC at the first two Vienna Beauty Flea Markets, I really cut back on my purchases.


But enough of the talk, here we go, here are my

MAC Oscars 2012
 
Best new product 2012:
(Casual Colour Collection)

  • Best Lipstick: Cusp of Dawn (Heavenly Creature Collection)
  • Best Eyeshadow: Pressed Pigment Deeply Dashing (Face & Body Collection)
  • Best Mineralize Eyeshadow: Universal Appeal (Heavenly Creature Collection)
  • Best Quad: Call Me Bubbles (Shop, Cook Collection)
  • Best Palette: Desert Camouflage Face Kit (Carine Roitfeld Collection)
  • Best Blush: Small Vanity (Glamour Daze Collection)
  • Best Highlighter: Extra Dimension Skinfinish Superb (In Extra Dimension Collection)
  • Best Bronzer: Pro Longwear Bronzing Powder Sun Dipped (Hey Sailor Collection)
  • Best Nail Lacquer: Russian Red (Nail and Tips Fashion Sets Collection)


Favorite Collections 2012
Glamour Daze
Heavenly Creatures 

Honorable Mention 2012 (product that I really liked as well)
Extra Dimension Eyeshadows (In Extra Dimension Collection)


Most Disappointing 2012
Moth Brown 2012 is not like Moth Brown 2007...


Not new 2012 but most used:
Sheen Supreme Lipstick in Blossom Culture (permanent)



What did you like in 2012? Which products would you award an Oscar? Let me know in the comments!

If you are you curious about my past MAC Oscars, check them out here:
2011



Much love,
Blusherine

6 comments:

karo on December 16, 2012 at 7:24 PM said...

Super tolle Idee! Ich habe deine alle Oscars geschaut! Voll cool!
Den Russian Red Nagellack muss ich unbedingt haben <3
Liebste Grüße & schönen Sonntag

Blusherine on December 17, 2012 at 10:26 AM said...

Danke Karo! War heuer gar nicht mal so leicht, Favorites zu finden! :-)
Liebe Grüße!

Yvonne on December 18, 2012 at 8:06 PM said...

für mich war die schönste collection dieses jahr auf jeden fall die styleseeker, die ganzen produkte benutze ich im mom eigendlich am meisten

für mich wäre es unmöglich einen oscar für ein bestimmtes produkt zu nennen, denn ich mag meine mac sachen einfach alle soooooo sehr! :D

liebe grüsse

Blusherine on December 19, 2012 at 8:48 AM said...

Hi Yvonne, für mich war es dieses Jahr auch schwierig, absolute Favoriten zu finden, sonst hab ich mich immer leichter getan!
Styleseeker war auch eine schöne Kollektion! Die Glosse sahen fantastisch aus!
Liebe Grüße!

Psychopüppi on December 28, 2012 at 3:12 PM said...

Oh ein interessanter Post =) Ich würde total gerne den Party Parrot bekommen, wenn er wieder neu aufgelegt wird. Nur bei uns gibts gar keine MAC Counter in der Nähe, wie praktisch wenn man an den Arsch der Welt zieht *lol*
Ich habe bis jetzt nur einen Blush von MAC und damit auch zufrieden, ich hoffe sehr ich komme irgendwie an die neue LE ran^^

Blusherine on December 28, 2012 at 3:21 PM said...

:-) Danke Psychopüppi! :-) Manchmal wäre es besser, wenn auch kein MAC Counter in meiner Nähe wäre... :-) Drück dir die Daumen für Party Parrot, irgendwann wird er doch hoffentlich wieder mal kommen!

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon