My Week in Pictures


Blusherine has finally reached the 21st century and is the proud owner of a smartphone now!! :-)

It was basically a christmas present that I gave to myself! :-)
Needless to say, I started taking photos right away!

So here comes my week in pictures, hope to make more of these in the future:

On Thursday, I went to Raimund Theater to watch the musical Elisabeth.
It's about the life and death of Empress Elisabeth of Austria, commonly known as "Sissi". I have seen the show several times when it ran in 2003 and I am glad to report they didn't change much, they made it a little more modern, a little less nostalgic, which I would have preferred they didn't, but it was still a great show to watch!


Of course I went Christmas shopping, I got the last things that I needed, now I have everything.
Amid the shopping craze, the Benetton window on Mariahilferstraße really caught my eye. See for yourself, it definitely wins best Christmas shop window, don't you think?



Here is how I wrapped the gift for my brother, I put a little robot Christmas tree ornament on top of his present :-)



My crackle nails of the week: 

Inglot 964, topped with Essence 06 Crackle Me! Pearly Pink


I found these Christmas tree ornaments at a nursery in Lower Austria, aren't they cute? Since I won't buy a Christmas tree I just put them onto a golden - star shaped - plate:


I also put Mr. Santa up, he is a cookie jar that I bought at Butlers last year:


I finished reading "Winterkartoffelknödel" by Rita Falk, which my friend Renate gave me for my birthday.

English and American readers: try to pronounce "Winterkartoffelknödel"!! ;-)
 
 
 Last but not least, since I wanted to play around with Instagram, I went for a walk at my boyfriend's place in Lower Austria. Officially, I went jogging! :-D



How was your week?
Did you get all your Christmas shopping done? 

xoxo
Blusherine

   

11 comments:

Saskia on December 17, 2012 at 12:28 PM said...

I love your nails :D

Blusherine on December 17, 2012 at 12:31 PM said...

Hi Saskia, thank you! They sparkle like crazy in real life, I am almost blinding people! :-D

D D on December 17, 2012 at 1:04 PM said...

herzlichen glückwunsch zum smartphone! ich hab zwar eins dass sich smart nennt aber ganz schön doof ist - ich hoffe auf nen gnädigen weihnachtsmann!
schöne jogging-fotos :P
ps: du musst das mit dem liner unbedingt ausprobieren ... meinen freundinnen ist das erst nachm "schau mal genauuuu" aufgefallen :D

Blusherine on December 17, 2012 at 1:59 PM said...

Hi DD, ich entdecke gerade die Wunder die man mit einem Smartphone vollbringen kann :-DD Wie konnte ich nur ohne leben??!! Ja, mein Freund ist biken gegangen, ich hab gesagt ich geh joggen! :-D
Muss ich echt unbedingt mal ausprobieren! Wirklich? Mir ist das sofort aufgefallen!
Liebe Grüße!
Blusherine

Lilly on December 17, 2012 at 5:40 PM said...

welcome to the 21st century ;-) ein smartphone ist super, jetzt brauchst nur mehr eine hallo katze smartphonehülle.
dein mr. santa cookie jar ist klasse, wenn ich zu besuch komme, musst du es verstecken, sonst stecke ich es ein.
schöne woche wünsche ich dir!

Padme on December 17, 2012 at 8:07 PM said...

Welcome to the smartphone world!! It changes your life... I´ve become a person attached to a mobile phone! hahaha

That nail polish looks fab!

xx

Blusherine on December 18, 2012 at 8:26 AM said...

@Lilly: Hi Lilly, der ist glatt zu groß zum einstecken, brauchst du einen halben Reisekoffer, nur dass du vorbereitet bist! :-))
Derweil ist mein Smartphone noch "naked", ich glaub so lass ich es auch!

@Padme: thank you! I know, I am addicted already!!

christerl on January 3, 2013 at 10:04 AM said...

Ich liebe Winterkartoffelknödel und die ganze Eberhofer-Reihe - habe alle Bücher verschlungen :)

Blusherine on January 8, 2013 at 1:46 PM said...

Hi Christerl! Ich kannte die Reihe gar nicht, bis mir meine Freundin dieses Buch geschenkt hat! Jetzt bin ich auch auf die anderen Bücher neugierig geworden!

Emilia said...

Wow, die Instagrambilder sehen immer so toll aus *_* Ich würde das auch voll gern benutzen, aber leider hab ich noch kein Smartfone :( Aber vielleicht kauft mir mein Dad bald dieses hier von Samsung weil eine Vertragsverlängerung ansteht. Das wär so geil ^^ Dann kann ich auch den ganzen Tag instagrammen ;)



Blusherine on January 10, 2013 at 2:07 PM said...

Hi Emilia! Ich drück dir die Daumen dass das klappt mit dem Samsung! Ich hatte auch lange kein Smartphone und hab immer ganz neidisch auf das von meinem Freund geschielt! :o) Ich finde auch dass Instagram die tollste App überhaupt ist!
Liebe Grüße!

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon