My First Inglot Palette


Hi everyone!

Yesterday I went to the Inglot Valentine's Day event with Lilly and Nyota, to check out their "dreamy, romantic and sensual" new collection, as it said in the invitation:


We had great fun, it's always fun to go to makeup events with "the girls".
The other Viennese bloggers who were there were Michischaaf, Chamy's Diary, Anonymous Beautyholic, Mel Eyre, Can You Smell The Colour?, Coral and Mauve, Kirschblüte, Hello Than, Nagellackprinzessin, Vickyliebtdich, Aida, Patricia and Wien Mitte. I didn't get to see everybody because we were not all there at the exact same time, so I hope I am not missing anybody. If I do, let me know! 
We all ran around, chatted and tried things out. :-)

Here is the display for the new collection, they decorated it with cute hearts and roses:

 
 

Now I didn't buy anthing from the new collection, even though the colors were very pretty. Instead I tried to assemble an eyeshadow palette. I almost had it together but they were out of one color, so I am waiting for that color to come so that I can show you what I got.

For now I will show you what I have previously bought on my very first trip to Inglot, namely, my very first Inglot palette, here it is in all its splendor:

 I must say I was heavily influenced by Jule's post on her first Inglot palette, we have very similar makeup tastes :-).

I was originally planning to get the exact same quad she has, but when I was in the store (also with Lilly and Nyota at the time), I changed it up a bit. Here comes the palette and also swatches:
(click all images to enlarge)


For a quick eye makeup, only using this palette, here is what I came up with:


The eyeshadows in detail:
402 Pearl 

 409 Pearl

 12 AMC Shine

 
423 Pearl
 
 
 434 Pearl



Have you tried Inglot eyeshadows? Are you liking them?

If you want to try out Inglot products and are an Austrian reader, you can win a 10€ Inglot gift certificate here, open until February 24!

xoxo
Blusherine


26 comments:

D D on February 15, 2013 at 9:57 AM said...

sieht unglaublich schön aus "am aug"! wie ist die haltbarkeit am lid? mit primer, oder ohne aufgetragen? fragen über fragen - aber es ist ja wochenende :)

Blusherine on February 15, 2013 at 10:49 AM said...

Hi DD, immer mit Primer! :-) Habe Urban Decay Primer Potion aufgetragen, dann die Inglot-Farben! Die Haltbarkeit der Farben ist sehr gut!
Ja, am Wochenende hat man mehr Zeit für die "wichtigen" Dinge des Lebens! :o)))
Liebe Grüße!
Blusherine

Katinka on February 15, 2013 at 11:19 AM said...

Tolle palette mit super Farben! Ich habe es leider nochimmer nicht zum Inglot-store geschafft-muss mich jetzt endlich aufraffen!
lg

Blusherine on February 15, 2013 at 11:25 AM said...

Hi Katinka, im Frühjahr öffnet die zweite Filiale in der SCS, vielleicht hast du es dahin näher? Du kannst hier einen 10€-Gutschein gewinnen:
http://blusherine.blogspot.co.at/2013/02/austrian-readers-win-10-gift.html
Liebe Grüße!
Blusherine

Jule von Its faaaabulous on February 15, 2013 at 11:39 AM said...

Sehr schöne Auswahl...hihihi, die 12 könnte mir auch gefallen :)

Blusherine on February 15, 2013 at 11:43 AM said...

hihihihi, Jule, wirklich? :o)) Ich hab von dir "abgeschrieben".... :o) Würden wir in der Schule sitzen, würde ich neben dir sitzen wollen... :o))

Jule von Its faaaabulous on February 15, 2013 at 12:02 PM said...

:D :D :D In der Inglot Schule! Jeden Tag, hach, das wäre doch was!

Blusherine on February 15, 2013 at 12:03 PM said...

:DDDD

Reklamedame on February 15, 2013 at 12:49 PM said...

Muss jetzt auch endlich mal ins DZ, bin aber immer zu faul dort hin zu fahren. Über ne Filiale in der Scs würd ich mich voll freuen!

Blusherine on February 15, 2013 at 12:52 PM said...

Hi Reklamedame, ja der Weg ist immer lang... Proviant vonnöten... :o)
Über die Filiale in der SCS freu ich mich auch, obwohl das noch weiter weg ist, komm ich dort öfter hin!
Liebe Grüße!

Sarah on February 15, 2013 at 12:56 PM said...

Love your color selection! I absolutely love Inglot eyeshadows, I have 10 so far. But will definitely own more one day.

Blusherine on February 15, 2013 at 1:05 PM said...

Thank you very much Sarah! Me too! :-) I own 14 so far, you'd think that should do for a while! :o)

Ria on February 15, 2013 at 2:59 PM said...

In love with your palette, such beautiful colours.

Ria x
miniinstilettos.blogpsot.com

Blusherine on February 15, 2013 at 3:03 PM said...

Thank you very much Ria! I thought about the color selection careful and long... :-)

Lilly on February 15, 2013 at 3:04 PM said...

du hast ja gar keinen matten lidschatten in der palette ;-) die farbauswahl passt perfekt für dich, den letzten ton, die nummer 343 habe ich auch gekauft, als wir dort waren.
hast du jetzt gestern gar keine palette gekauft? ich habs nämlich auch sein lassen, weil 2 der töne, die ich aus der noble collection habe, leider auch ausverkauft waren. hmpf.
ich freu mich schon wenn inglot in die scs kommt, dann ist das keine weltreise mehr dahin.

Blusherine on February 15, 2013 at 3:07 PM said...

Hi Lilly, nein, die erste Palette war Shimmer Bonanza! :o)) Die zweite war dann nur matte Farben, glaub ich. Gestern hab ich mir eine 5-er Palette gekauft, in der aber nur 4 Farben drin sind, weil genau die, wegen der ich die Palette überhaupt angefangen habe, ausverkauft war! Na wenigstens haben wir uns die Lidschatten nicht unter der Nase weggeschnappt wie letztens den Nagellack, hahahahaha
Liebe Grüße!

Blushingloves Irene Greece on February 15, 2013 at 6:00 PM said...

Absolutely gorgeous!I love all the colours in this palette!! Enjoy it much hon!!
♥♥♥

Babsi´s Beauty-Gossip on February 15, 2013 at 7:18 PM said...

uih echt tolle Lidschatten, die gefallen mir alle sehr gut ;) LG Babsi

Blusherine on February 16, 2013 at 8:23 AM said...

@Irene: thank you very much! These colors are all very like me! :-)

@Babsi: Danke Babsi! Ich bin eine halbe Stunde gestanden, bis ich das zusammen hatte was ich wollte! :-)

Beatrice - Strawberry Makeup bag on February 16, 2013 at 11:34 AM said...

The Noble collection eyeshadows look really pretty! I haven't visited Inglot in a while but the last time I went a little crazy with the eyeshadows ^//^ I think I'm settled for a lifetime and then some

Yvonne on February 16, 2013 at 8:20 PM said...

oh die palette ist ja toll! wunderschöne farben hast du dir da rausgesucht <3
ich bin gleichzeitig traurig und froh das es keinen inglot-laden bei mir in der nähe gibt ( wenn du verstehst was ich meine ;)

liebe grüsse

Blusherine on February 17, 2013 at 9:22 AM said...

@Beatrice: I think I'm settled for 3 lifetimes with my makeup... :-DD Thank you for your lovely comment!

@Yvonne: vielleicht kommt bald einer! Ich hätte nie gedacht, dass Inglot nach Wien kommt! Hab es kaum glauben können, als ich es gehört habe und mich dermaßen gefreut!

Chamy on February 18, 2013 at 6:24 PM said...

Du hast dir dann echt shcöne Farben ausgesucht! :-)

Blusherine on February 20, 2013 at 9:00 AM said...

Danke Chamy, bin ur-lange gestanden! :-)
Liebe Grüße!
Blusherine

Diorella on March 2, 2013 at 9:26 AM said...

Inglot will ich mir unbedingt ansehen wenn ich demnächst nach Wien komme :) PS: Du hast meine Beiträge (Diorella) kommentiert und nicht die von Aida :D haha aber danke für das Kompliment! <3 :D

Ja leider muss man die erste Schicht echt mal abkratzen damit die Lidschatten Farbe abgeben, aber naja.. man kann sie ja doch noch verwenden :D

Liebe Grüße,
Diorella :D

Blusherine on March 4, 2013 at 11:12 AM said...

ohje ohje ohje, ich sehe schon, ich habe überhaupt keinen Durchblick! :-)) Ich werde mich bessern, ich versprechs! :-)
Liebe Grüße und Danke für den Kommentar!

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon