My Hair in Pictures...

Hi everyone!

I hope you had a great weekend!

Mine has been filled with hair experiments, that's why I'll call this post "My hair in pictures", instead of "My week in pictures"... :o)

After watching this video by TiffanyD on Thursday, I went straight out to get Paul Mitchell's Hot Off The Press Heat Protectant Spray because Tiffany said it's life-changing! :o)

She also said that she didn't use to curl her hair that often because the results were never so great, but that with this spray she had a whole new curling experience. What can I say, she had me right there! That's exactly why my curling iron is lying unnoticed in the back of my dresser...

So I called a couple of hair salons in Vienna until I found one that sold it (if you're curious, I got it at salon Hauptsache, Neubaugasse 9, 1070 Wien).

Here it is:

  

I went straight home, washed my hair, applied L'Oréal Studio Line Hot Curl Thermo Spray and first blow-dried it nicely (because if I've learned one thing from Lauren Conrad's book "Beauty" it's that you have to first give your hair a proper blow-out before you start curling it, to get optimum results. (Ok at this point you must realize that I am a total greenhorn when it comes to hair....)


After that I curled my hair strand by strand, vigorously applying the Paul Mitchell spray to the lenghts of my hair. It worked great, the only thing that freaked me out were the crackling sounds my hair made, as if I really WAS frying it. I read in the Hot Off The Press product description that rice extracts protect the hair from heat, and that's excactly how it sounded: as if I was munching away on rice crispies... :o)

But the experts must know what's good for you hair, right? So after I was done, I generously sprayed the Hot Off The Press Spray all over my head to set the hairdo, as it said on the bottle to do.

What can I say, the results were amazing, never had curled hair like that (please excuse my very fashionable pajamas... :o))



  I was really impressed! My curls never looked better. I had never even succeeded in forming really nice curls before!

But unfortunatly, three hours later, they were almost gone, and the next morning, they were COMPLETELY gone (even though Tiffany had said they last her until the next hair wash).

Boooo-hooooooooo..... I was very sad...

I remembered I had read something in Lauren Conrad's book and ran to get it:
(text spelled out beneath)

 

"If you have fine, thin hair and are looking to pump up the volume, there are a lot of great volumizers and thickeners on the market. But avoid ones that rely on copolymers. This is the ingrediant in hair products that helps with hould by making the strands stick together. (The technical name is PVP/VA copolymer) It works by preventing each strand from absorbing moisture and only lasts for a short period because it breaks down easily. Your hair will look great... until a couple hours after you've applied the product."

That's exactly what happened! I went back to check the ingredients and both the L'Oréal Studio Line Hot Curl Thermo Spray and the Paul Mitchell's Hot Off The Press Heat Protectant Spray have copolymers in them.

So I went to the drugstore and bought a heat protectant without copolymers, John Frieda's Full Repair foam:


I applied it to my hair, blow-dried it, curled it and misted Schwarzkopf's Osis+ Freeze all over my head, which is a pretty strong hairspray:

 The results?

To my suprise - also great! Which led me asking myself:
When did I master curling my hair? I use the same curling iron, so when did I get the hang of it?

 
 
 The sad news:
Curls disappeared after a couple of hours, even though the John Frieda foam had no copolymers in it, and even though the strong hairspray had made my curls really crunchy. Next morning, curls were completely gone...

 Do you have any suggestions?

I realize that gravity is an issue with long hair but I was so in love with the results both styling products gave me and was so sad to see them disappear so quickly...

And now I'm looking at Rihanna's Grammys curls and am even sadder... ;o)) 
 
Do you know any products that might work for my fine, thin hair?
Is there anything I should try? 
 
Please you hair gurus out there, help me!

xoxo
Blusherine



20 comments:

D D on February 11, 2013 at 1:35 PM said...

deine haare sehen wunderschön aus ... glänzend! O.O

Blusherine on February 11, 2013 at 1:39 PM said...

Hi DD, Danke! Aber diese Locken wollten einfach nicht halten, weißt du einen Trick dafür?

D D on February 11, 2013 at 1:51 PM said...

also meine halten am besten wenn ichs mim glätteisen mach (nicht allzu heiß, dann sehn die spitzen wieder schirch aus) ... in gaaanz trockene haare (am besten abends waschen, morgens eindrehn) ... nach jeder locke mitm finger "richtig rollen" (ähm weißt du was ich mein? :D) und mim haarspray fixieren (dabei - wichtig! - nicht kopfüber sondern praktisch nur drüber - hat man mir mal beim youngstyle erklärt)
sorry für den monolog :(

Blusherine on February 11, 2013 at 1:57 PM said...

Nein nein, Danke für den Monolog!
Das mit abends waschen und morgends locken ist mir auch schon in den Sinn gekommen, weil so ist es schon mal sehr zeitaufwändig! Ja, "richtig rollen" weiß ich was du meinst, mach ich auch! Und den Haarspray sprühe ich auch genau nur über meine Haare und nicht kopfüber, also ich mache anscheinend eh alles richtig, trotzdem hält das nicht! Das Glätteisen könnt ich noch versuchen, dazu müsste ich mir aber erst eins kaufen! :o)
Jedenfalls Danke DD für deine Tipps!!!

D D on February 11, 2013 at 2:18 PM said...

meine halten leider auch nur mit glätteisen :( und selbst kann ichs leider nur mit einem einzigen glätter - den ich gern nachkaufen würd', aber den gibts nimma :@

Blusherine on February 11, 2013 at 2:21 PM said...

immer dassselbe, die lieblingsprodukte werden immer aufgelassen... ;-)
aber danke auf jeden fall für deine tipps, werde das mal mit einem glätteisen versuchen!

Nyota on February 11, 2013 at 4:23 PM said...

also ich muss Dir wieder mal sagen, DU BIST SO FESCH! ohlalala
da würd ich sogar Lillith fremdgehen. lol
pssst, nicht verraten.

Deine haare sind auch wunderschön!

zu locken habe ich nur den tipp sie recht feucht und/oder mit schaum oder sonstigen styling produkten "behandelt" auf lockenwickler einzudrehen und dann wirklich gut durchzutrocknen. luft oder auch föhn, aber wirklich gut trocknen. wenn nur ein rest feuchtigkeit in den haaren bleibt wenn Du sie ausdrehst, halten sie nicht gut und hängen sich aus.
je kleiner die wickler, desto besser halten dann die locken auch und desto weniger schnell hängen sie sich aus. aber das kommt natürlich auch darauf an, welche locken du willst. ;)

am besten und haltbarsten mMn ist die "pincurl-methode".
ich erzähl Dir beim nächsten treffen genau wie das geht, oder schreib Dir ein mail, wenn Du magst, und bring Dir ein tolles buch dazu mit.

ganz ganz liebe grüsse,
A

Lilly on February 11, 2013 at 6:16 PM said...

ich kann dir auch nur sagen, dass bei mir mit meinen superfeinen haaren die locken nur mit einem glätteisen gemacht halten. die nette dame von paul mitchell hat mir das beim glossybox exent gezeigt und jetzt überlege ich mir, ob ich ein GHD kaufen soll, weil ich auch lauren conrad haare will.
deine locken schauen übrigens wunderhübsch aus (und das hemd ist extrem lässig, das du trägst).

sugarbumpkin on February 11, 2013 at 6:33 PM said...

One product that I use on my clients right before curling their hair is the Kenra Hot Spray. This product, as well as their Thermal Spray, is amazing for holding in curls.

suianna on February 11, 2013 at 6:37 PM said...

Wirklich sehr, sehr hübsch, die Locken stehen dir wunderbar! Auch wenn sie nur ein paar Stunden halten... Tipps habe ich leider keine :-(

Ach ja, ich glaube, dir ist da ein minimaler Fehler unterlaufen: Rihanna war bei den Grammys, nicht den Golden Globes ;-)

Liebe Grüße!

Babsi´s Beauty-Gossip on February 11, 2013 at 9:18 PM said...

Sieht toll aus, da krieg ich gleich Lust auf Locken :) :) LG Babsi

Gaelle@LipstickErgoSum on February 11, 2013 at 9:22 PM said...

Your hair looks stunning! Perfect curls. I always go really heavy on the elnett to make curls last!

Reklamedame on February 11, 2013 at 9:41 PM said...

Die Locken sehen toll aus! Aber leider halten meine auch nie lange...außerdem bin ich einfach zu faul dafür! :P

xasperadastra Make up Deer on February 12, 2013 at 12:55 AM said...

sono meravigliosi!!! Purtroppo anche su di me i ricci durano poche ore.. ho i capelli molto lunghi, fini e piuttosto lisci... e in piega non ci vogliono proprio stare!

Blusherine on February 12, 2013 at 9:44 AM said...

@everyone: thank you very much for your tips and tricks!! The general consensus seems to be that curls are hard to keep in shape, so I'm glad I'm not the only one who can't do it!

@Nyota: hahahahaha, du weißt eh dass ich die Dunkelhaarige bin, nicht die Blonde am Buchcover :o)))) Bitte gerne, ein Curling-Gespräch bei nächsten Kaffeeklatsch, das wäre super! Das tolle Buch würde ich mir auch gerne ausborgen! Bussi!

@Lilly: ich will auch ein ghd-Glätteisen! Vielleicht bekommen wir Mengenrabatt wenn wir gemeinsam bestellen, hahahaha

@sugarbumpkin: thank you for the tip Janny! I'm off to Google to look it up right now!

@suianna: jetzt check ich erst woraus sich dein Name zusammensetzt, suianna, hahahahaha, da hab ich jetzt voll lang auf der Leitung gestanden! :o)) Und natürlich war Rihanna bei den Grammys, muss ich sofort ausbessern, danke für den Hinweis und bis demnächst! :-)

@Babsi: Danke Babsi, ja gell, wenn man andere mit Locken sieht will man auch gleich welche! Ist mir auch so bei Tiffanys Video so gegangen!

@Gaelle: Thank you Gaelle, I have Elnett at home, that will be my next experiment! :-)

@Reklamedame: Ich bin zu 97% im Jahr ebenfalls zu faul dafür, ich dachte, wenn Tiffany so davon schwärmt und es wirklich bis zur nächsten Haarwäsche hält muss ich es auch mal versuchen... .o)

@xasperadastra: Ciao Laura, grazie mille! Mi solleva il fatto che non sono l'unica che non riesce a farli durare! Tanti saluti!

christerl on February 12, 2013 at 9:49 PM said...

Die Locken sehen wirklich traumhaft aus, wie vom Friseur gemacht!
Leider habe ich genau das selbe Problem wie du - wenn ich mir schon mal die Mühe mache, meine Haare mit einem Lockenstab zu bearbeiten, dann hält es meistens nur ein paar Stunden (und eine ganze Nacht übersteht es schon gar nicht). Aber ich bin meistens ohnehin zu faul dafür, drum ist es auch nicht soo schlimm ^^

Kirschblüte on February 13, 2013 at 10:26 AM said...

deine haare sind so toll!!! ich würd auch beim mengenrabatt mitbestellen =)

Blusherine on February 14, 2013 at 8:53 AM said...

@christerl: ich werde mir am wochenende mal alle youtube-videos, die ich zum thema finde, reinziehen! vielleicht gibt's ja ein paar tipps und tricks die wir noch nicht kannten!

@Kirschblüte: danke Petra! Dann müssen wir den Rabatt nur noch finden... :-)

Rainy Days and Lattes on February 15, 2013 at 12:58 AM said...

Seriously gorgeous curls!

Blusherine on February 15, 2013 at 10:00 AM said...

@Rainy Days and Lattes: thank you very much! If only they held up a little better :o))

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon