MAC Betty Bright Lipstick


MAC Betty Bright Lipstick was just released with the Archie's Girls Collection, just in time for spring!

It's a bright vibrant coral color, almost neon and probably not for everyone!

While I love the color, I have to admit, I don't love the texture. It's labeled a Satin, which means it has the color payoff of a matte, with a slight sheen. It goes on rather pasty and thick and you have to be careful not to over-apply because you'll end up with a thick layer of opaque lipstick on your lips, uneven and blotchy, not a pretty sight! 

To make Betty Bright wearable for day-to-day use at the office I sheered it out a bit. Here in the picture I am wearing lip balm underneath to allow for a smoother application and to make it less opaque. You could make it even subtler by adding a bit of clear gloss on top, that would take the oomph out a bit as well! :-)


Colorwise, this lipstick is certainly more flattering on me in the winter when I have lighter skin. For reference, I am MAC NC25 in the winter and NC30 in the summer. When I will get darker, this lipstick will look even more neon, much like Saint Germain or Viva Glam Gaga, which I tend to only wear in the winter with paler skin.
 
As you can see in the picture, Betty Bright does settles into lines a bit. I should also mention that it emphasizes imperfections such as flakes. So be sure to exfoliate beforehand and keep you lips moisturized when you wear this lipstick. 

If you want to see how Betty Bright compares to other lipsticks in my collection, click here.



Hope this was helpful!

xoxo
Blusherine


13 comments:

Resham on March 5, 2013 at 4:03 PM said...

such a beautiful color!!!

Solene3005 on March 5, 2013 at 4:09 PM said...

I bought it too! I love coraly shades on the lips!

Sophia on March 5, 2013 at 7:57 PM said...

Great review! I bet this lipstick will look amazing for summer looks, so bright and peachy!

karo on March 5, 2013 at 9:11 PM said...

Oh wow! ich liebe deine Lippen :)
Und die Farbe gefällt mir aus sehr gut
Liebste Grüße & einen schönen Abend

D D on March 5, 2013 at 11:56 PM said...

sieht auf den lippen wunderwunderschön aus :)

Yvonne on March 7, 2013 at 8:36 PM said...

ich muss dir recht geben, die farbe ist wunderschön, nur die textur mal wieder....langsam regt mich das echt ein bisschen auf bei mac....
aber ich hab ihn doch schon lieb gewonnen und freu mich das er in meiner sammlung isr ;)

liebe grüsse

Blusherine on March 8, 2013 at 9:33 AM said...

Hi Yvonne, du kämpfst also auch mit der Textur? Da bin ich ja froh, dass ich nicht alleine bin! :-)

Diorella on March 8, 2013 at 11:29 AM said...

Also für den Preis finde ich die Mascara echt super! Habe da schon schlimmeres im Hochpreisigen Bereich erlebt :-) Hoffe du magst sie dann auch so gerne wie ich! :) Lg Diorella

Blusherine on March 8, 2013 at 3:22 PM said...

Ja da stimm ich dir voll zu! Dafür dass High-End-Mascaras um so viel mehr kosten, da können sie gar nicht um so viel besser sein! Das ist bei Essence wirklich gute Qualität zum kleinen Preis!

Jen on March 13, 2013 at 6:54 PM said...

Du hast so tolle Lippen! Finde ihn so wie du ihn aufgetragen hast sehr Alltagstauglich, muss das auch mal mit meinen Viva Glam Nicki Minaj probieren, der ist ja auch so grell und eigentlich nichts fürn Alltag. Betty Bright hab ich ja leider bis jetzt nicht entdeckt =(

Blusherine on March 14, 2013 at 11:23 AM said...

Hi Jen, ja, mit Nicki Minaj hab ich auch so meine Probleme! Der wird auch immer "ausgesheert" bis zur Unendlichkeit! :-)
Liebe Grüße und Danke für deinen Kommentar!
Blusherine

Einzelkind on March 15, 2013 at 12:09 AM said...

Erinnert mich von der Texturoptik an meinen YSL rouge volupte.Bahnbrechende Farben,aber kaum aufgetragen schon wieder verschwunden oder unvorteilhaft mit den Lippen verschmolzen.

Blusherine on March 15, 2013 at 8:34 AM said...

Hi Einzelkind, wie wahr, unvorteilhaft mit den Lippen verschmolzen trifft es perfekt!
Liebe Grüße!

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon