MAC Temperature Rising Collection


Hi everyone!

I went to MAC's Preview Party for their collection Temperature Rising yesterday, together with Lilly and Nyota. We met many fellow bloggers there, Kirschblüte, Chinda-Chan, Michischaaf, Nagellackprinzessin, am I missing anyone?

As always it was great fun to stroll around and swatch everything. I also enjoyed talking to complete strangers at the testers, it was interesting to see what they thought of the items.

There werde three collections on display: Temperature Rising, Art of the Eye and Fashion Sets (Fashion Sets had no testers however), so expect these color stories to launch on May 2nd at MACs here in Austria!

I am always looking forward to summer collections, they are my favorite ones throughout the year, I just love the bronzy, tan, coppery shades and I feel like I could plaster them all over me! :-D

So I did my share of haulin' for sure!

I was really impressed by the two eyeshadow quads and I got them both, gorgeous gorgeous colors, well selected and put together:


 
Bare My Soul Eyeshadow Quad


Here is a look with the palette:
 

If you want to know more about the look and what products I used, click here.


The second eyeshadow quad is:

 
Temperature Rising Eyeshadow Quad

 Of the bronzers I already had Sun Dipped Prolongwear Bronzer from last year's Hey Sailor Collection, I can totally recommend that bronzer if anyone is interested!

Since I am a total bronzer girl and I have always wanted to try Refined Golden (which is permanent), here was a chance to pick it up in the pretty LE packaging:

Refined Golden Bronzing Powder

Already tried it this morning, love it! 

Of course Blusherine rarely leaves a preview party without buying a lipstick, so here is the one I picked up:

 
Caliente Lipstick (Dazzle)

For a dazzle finish this lipstick is really pigmented! There IS a good (good!!) share of glitter in the formula, but - opposed to dazzle finishes that have been released before - there is also a good base color, so you get both glitter AND color when applying the lipstick!

Here is a swatch of MAC Caliente:


Find out more about the lipstick here.


Since I love the regular Strobe Liquid Lotion available in the permanent MAC range and I'm almost out of it, I thought I'd give the bronzy version a try:

Strobe Liquid Lotion Golden Elixir

 I applied it this morning and  - at a first glance - I think the regular version is a little more reflecting (in a good way) than this one (the original one being whitish). The shimmer in the bronze version is much closer to my skintone than the shimmer in the regular version, so it doesn't show up quite as well! But don't quote me on this one, I will have to really compare the two before I commit to my opinion based on just one usage! :-)

At checkout there was a really nice surprise:

  
A free drinking bottle, yay! :-)

Comes really handy now that I have started jogging again! Thank you MAC!

Are you eyeing anything from the collection?
Any favorites, must-haves, no-gos? :-)

xoxo
Blusherine  

 

 

22 comments:

schokoschirmchen on April 30, 2013 at 11:00 AM said...

Hahaha, die Trinkflasche ist ja geil :D

Martha on April 30, 2013 at 11:02 AM said...

Ich will auch alles, was du hast! Die Quads sind der Hammer, freu mich schon auf deine Looks damit! Und auch auf einen Swatch von Caliente - ich hoffe, der ist nicht zu dunkel und warm für mich. :)

Blusherine Vienna on April 30, 2013 at 11:06 AM said...

@schokoschirmchen: Hi Kathi! Ja, das war eine schöne Überraschung! Jetzt trinke ich beim Joggen mit Style! :-DD

@Martha: Hi Martha-Schatz, ich schick dir gleich mal einen Lippenswatch an deine Mailadresse, er ist zu schlecht zum Posten, aber du kannst die Farbe gut erkennen!
Liebe Grüße!

Kirschblüte on April 30, 2013 at 11:08 AM said...

war schön, dich wieder mal zu sehen! da hast du ja ordentlich reingehauen :)
war brav und hab nur 2 sachen mitgenommen ;)

Blusherine Vienna on April 30, 2013 at 11:17 AM said...

:-))) Hi Petra! Irgendwie hab ich schon den Ruf bekommen, immer am meisten von allen einzukaufen, hahahahaha! Da möchte ich aber auf die Marilyn Monroe Collection verweisen, wo ich nur einen Lippenstift mitgenommen habe!!
Bin schon gespannt auf deine Einkäufe!
Liebe Grüße und hat mich auch gefreut, dich wieder einmal zu sehen!

Einzelkind on April 30, 2013 at 11:21 AM said...

Ich freue mich schon drauf wenn du den Lippenstift umsetzt und vor allem wie :D

Liebste Grüße
zimtkringel.blogspot.de

Blusherine Vienna on April 30, 2013 at 11:23 AM said...

Hi Einzelkind! Da heißt es dann bling-bling! :-))
Liebe Grüße!
Blusherine

Mirela on April 30, 2013 at 11:32 AM said...

Ich wollte eigentlich nichts kaufen, hab dann aber gestern Abend das Bare My Soul Quad bei Douglas bestellt, find die Farben soo schön! Obwohl es mir eigentlich zu teuer war, aber egal :D War die letzten Monate so brav bezüglich MAC ;)

Blusherine Vienna on April 30, 2013 at 11:36 AM said...

Hi Mirela, das wirst du sicher nicht bereuen, die Farbenzusammenstellung ist wirklich soooo schön, echt zum Niederknien! Manchmal muss man sich auch was gönnen, gell! :-)
Liebe Grüße!
Blusherine

Jule von Its faaaabulous on April 30, 2013 at 12:15 PM said...

Ich verzehre mich nach Swatches der Strobe!

xasperadastra Make up Deer on April 30, 2013 at 1:09 PM said...

uhhh qui in Italia la Temperature Rising dovrebbe arrivare domani o dopodomani! Io ho preordinato solo il rossetto Feel My pulse.. bellissima la palette Bare my soul ma ho la sensazione di avere già questi colori, pure il verde! Ho invece ordinato la palette della Art of the eye (anche in questo caso i colori neutri non sono così originali, ma mi piaceva!)

Blusherine Vienna on April 30, 2013 at 2:19 PM said...

@Jule: Hi Jule, ich werde mich bemühen! :-D

@xasperadastra: ciao laura! la palette della "art of the eye" l'ho presa anch'io! era troppo stupenda per lasciarla lí! :-)
bacioni!

Solene3005 on April 30, 2013 at 2:38 PM said...

Really nice haul! I loooove the pink bottle! So cute!

Blusherine Vienna on April 30, 2013 at 3:08 PM said...

:-) Hi Solène, that pink bottle was a huge hit at the party! Hopefully not more than the actual products... :-D
kisskiss
Blusherine

Reklamedame on April 30, 2013 at 5:05 PM said...

Die Trinkflasche ist ja toll! Und jetzt wo ich die Quads so bei dir sehe, find ich sie auch ganz hübsch! Naja ich wollte kommen, hatte dann aber leider doch keine Zeit, schade! Dann beim nächsten Mal wieder!

Blusherine Vienna on May 2, 2013 at 8:35 AM said...

Hi Reklamedame! Wir haben dich beim Akakiko anschließend vermisst! Das nächste Mal musst du unbedingt wieder mitkommen!
Liebe Grüße!

Jen on May 2, 2013 at 9:22 AM said...

Ich denke das Bronzing Powder wird bei mir einziehen, genau mein Geschmack :) ich hatte ja leider keine Zeit und konnte deswegen nicht kommen. Sehr schöne einkäufe :)

Blusherine Vienna on May 2, 2013 at 9:26 AM said...

Hi Jen! Ja das ist wirklich sehr schön! Da es permanent ist, hatte ich nie einen Stress es zu kaufen, aber in der hübschen Verpackung konnte ich dann nicht widerstehen! :-)
Beim nächsten Mal sehen wir uns dann!
Liebe Grüße!

Lilly on May 2, 2013 at 7:25 PM said...

bei der trinkflasche musst du aufpassen, die läuft aus, wenn sie nicht senkrecht gehalten wird. ;-) ich hatte gestern wasser auf meiner hose.

lustig, dass du die sommer LEs am liebsten magst, ich hingegen stehe voll auf die herbstsachen.

auf einen lippenswatch vom lippenstift freue ich mich auch schon, oder besser noch auf einen live anblick *zwinker*

Blusherine Vienna on May 3, 2013 at 11:50 AM said...

Hi Lilly, dann werde ich sie nur zur Zierde aufstellen, das ist mir eh lieber, viel zu schade zum Gebrauchen! :-))
Ja ich weiß, du freust dich immer auf die Herbstkollektionen, so sind wir abwechselnd, je nach Saison, bestens gelaunt! :-))

karo on May 3, 2013 at 9:16 PM said...

hach...suuuuuper Einkauf! sabber! wirklich klasse <3

Blusherine Vienna on May 6, 2013 at 12:51 PM said...

Hi Karo, Danke! Ja, gesabbert hab ich auch, als ich vor den Testern stand! :o)

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon