Quick Tip Graz: Shoes at the Museum!

© Kulturhistorische Sammlung/UMJ Graz


If that's not a reason to go to the museum!!

Hi my dear shoe lovers!

I have a quick tip for you if you live in Graz/Austria:

The Museum im Palais (Universalmuseum Joanneum) is currently exhibiting shoes. The name of the exhibition:
"Step up Please: Shoes with Stories to tell".

© Kulturhistorische Sammlung/UMJ Graz


Expect to find rare shoe finds such as the above! :-D
(No, I didn't crop the front!) :-DD 


© Kulturhistorische Sammlung/UMJ Graz


The exhibition is open:
Wed-Sun from 10 a.m. until 5 p.m. until January 12, 2014.

The museum is located at:
Sackstraße 16 in Graz

 © Kulturhistorische Sammlung/UMJ Graz



Find more details on:
 
Pontifical Shoe

© Kulturhistorische Sammlung/UMJ Graz



I will leave you with a couple more pictures and would like to thank M.R. from Universalmuseum Joanneum for helping me with the pictures!


Have a great shoe day everyone! :-)

© Kulturhistorische Sammlung/UMJ Graz




 © Kulturhistorische Sammlung/UMJ Graz





© Volker Wohlgemuth/Graz



xoxo
Blusherine
   

6 comments:

Babsi´s Beauty-Gossip on April 30, 2013 at 9:55 PM said...

Wahnsinn, manche Schuhe sehen ja sehr schlimm aus :) toller interessanter Post ;) LG Babsi

Blusherine Vienna on May 2, 2013 at 8:32 AM said...

Hi Babsi, ja schräg gell! :-) Ich frage mich wie man in den Schuhen im ersten Bild überhaupt gehen kann! :-) Da ist jeder noch so klobige Clog nichts dagegen! :-)
Liebe Grüße!

Einzelkind on May 3, 2013 at 10:48 AM said...

Toller Post!
Die Ausstellung würde ich mir gerne ansehen,aber ich befürchte meine bessere Hälfte wird mich davon abhalten wollen *lach* Ja der Zahnweißstift war nicht der Knaller,aber hauptsache getestet und wie gesagt...noch gebe ich nicht auf ;)

Liebste Grüße
zimtkringel.blogspot.de

Blusherine Vienna on May 3, 2013 at 11:53 AM said...

Hi Einzelkind! Wenn die Ausstellung in Wien ihre Zelte aufgeschlagen hätte, wäre ich sofort hingepilgert! Meinen Liebsten hätte ich derweil in einem Elektronikgeschäft abgeladen :-DD
Graz ist mir dann aber doch etwas zu weit nur für Schuhe! :-DD
Liebe Grüße!

Universalmuseum Joanneum on May 23, 2013 at 9:35 AM said...

Danke für den Beitrag. :-)
Ein Ausflug in die Schuhstadt lohnt sich also allemal!
Liebe Grüße
Christoph Pelzl

Blusherine Vienna on May 23, 2013 at 10:54 AM said...

Oh bitte sehr gerne! Das war mir wirklich ein Vergnügen! Ja stimmt, dafür lohnt es sich, den Rucksack zu packen! :-)
Liebe Grüße!

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon