A night with Elle Woods and MAC Cosmetics

Photo top left: Copyright VBW/Nathalie Bauer

Pink was the motto, but most of us came dressed in black... :-)

Last night MAC Cosmetics Austria invited a couple of Viennese bloggers to watch the musical "Legally Blonde" at Ronacher theater where MAC provides the makeup for the cast of the show.

In case you don't remember Elle Woods, the main character of show, let me refresh your mind a little :-)


Are you with me?
Elle Woods: the attractive blonde California girl who attends Harvard law school to win back her ex-boyfriend who dumped her, played by Reese Witherspoon in the 2001 Hollywood movie.

Well Elle's shoes - or should we say stiletto pumps - were filled by someone else last night:

 

Barbara Obermeier, who swirled around in those stilettos like no one else (I wish the meet-and-greet with her had been after the show - I really wanted to ask her how she did it, because many of her shoes didn't even have securing straps, and she did some serious jumping around in those heels!)... but I am diverging here... :-)

Anyway, to show you what I mean, here are some pictures of the show, courtesy of Vereinigte Bühnen Wien (click to enlarge):

Photo copyright: VBW/Nathalie Bauer

Photo copyright: VBW/Nathalie Bauer
 
Photo copyright: VBW/Brinkhoff/Mögenburg

Photo copyright: VBW/Brinkhoff/Mögenburg

And let's not forget the hot UPS delivery guy in his even hotter hot pants: :-)

Photo copyright: VBW/Brinkhoff/Mögenburg
 

It really was a fun night and I sure would like to thank MAC for taking us.

The bloggers who were there with me were:

Am I missing anyone?

The evening started with a peak behind the scenes of the Ronacher theater with chief makeup artist Gabi Nussbaumer who explained the makeup of the show as well as the making of the many wigs:


And there were really many many wigs:


 One girl was just getting her hair fixed up:


 Makeupwise the Ronacher was the place to be for me: MAC everywhere!! *woot*:



Before we sat down for the performance, MAC's PR lady Katharina showed us the upcoming MAC Collections for spring 2014, we also got to look at and swatch the RiRi Hearts MAC collection that's coming out in December as well as the current Christmas collection:


 And as if that weren't enough already we even received some goodies which I will be happy to swatch for you!

All in all, it was a fun night with fun ladies and really nice musical staff at the Ronacher theater.

 
Thank you to everyone who made it possible!

Oh, and about the fact that most of us came dressed in black: There are two theories: either we have already adapted to the MAC dress code or we just wanted to play it safe...

I'll let you pick one! ;-)

xoxo
Blusherine


9 comments:

Jen on November 29, 2013 at 12:32 PM said...

Ohh es war ein toller Abend :)) und das mit dem schwarz, ich trage eigentlich zu 80% nur schwarz und grau :)) hab mich gefreut dich wieder zusehen

Blusherine Vienna on November 29, 2013 at 12:35 PM said...

Ja, es war wirklich ein toller Abend gestern! Ich mich auch! Und Danke nochmal! Du weißt schon wofür!
Liebe Grüße und bis Sonntag!
Blusherine

onemorehandbag on November 29, 2013 at 12:56 PM said...

Das hört sich nach einem sehr netten Abend an! Ich bin zwar kein Musical-Fan, aber diesen Stoff kann ich mir lustig vorstellen. Wobei: die RiRi-Kollektion alleine wäre Argument genug gewesen...

Kirschblüte on November 29, 2013 at 12:56 PM said...

es war wirklich großartig :)
wollte zuerst auch in schwarz kommem, aber dann kam das elle woods pink durch ;)

Blusherine Vienna on November 29, 2013 at 1:04 PM said...

@onemorehandbag: Ja es war wirklich ein sehr netter Abend, wir wurden toll versorgt, kulinarisch und makeup-technisch und durften 3. Reihe Parkett sitzen! Der Stoff wurde toll in Szene gesetzt, das war ein richtiger Abend für Mädels!

@Kirschblüte: Du warst die einzige von uns die richtig gekleidet war! :-D In Elle-pink! Bravo! :-)

Lilly on November 29, 2013 at 3:08 PM said...

naja, bei mir sind die schwarzen klamotten ein teil der lebenseinstellung. getreu dem motto: it's not a fashion statement, it's a deathwish ;-) und unter uns, wenn ich in pink gekommen wäre, hätte ich ausgesehen wie miss piggie.
mir hat deine brille voll gut gefallen, die solltest du echt öfters tragen.

Blusherine Vienna on November 29, 2013 at 3:15 PM said...

@Lilly: hahahaha deathwish :-DDD
Keine Sorge, Schweinderlrosa wäre den wenigsten von uns gestanden! :-))
Wenn ich meine Brille aufhab, sagen die Leute immer, ich schau so streng aus, so böse! Deshalb setz ich sie nur zum Fernsehen auf! Mir kommt vor, selbst der wählerische Hauskater schaut mich nur komisch an, wenn ich sie aufhab, deshalb tu ich sie immer schnell runter wenn er um die Ecke biegt und ich ihn herlocken will! Kein Scherz! Bärli will brillenlos! :-DD

Karo on November 29, 2013 at 11:03 PM said...

wow....danke für deinen toller Bericht! das hat bestimmt viel Spaß gemacht :)
liebste grüße

Blusherine Vienna on November 30, 2013 at 8:07 AM said...

Hi Karo, bitte gerne! Es hätte dir sicher auch viel Spaß gemacht!
Liebe Grüße!!

Post a Comment

 

Blusherine Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon